אמנות ואנשים בצומת עלית: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית חוקרים את הרגש בתערוכה "רגישות ורגשות"

חדשות ואירועים

אמנות ואנשים בצומת עלית: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית חוקרים את הרגש בתערוכה "רגישות ורגשות"

'"

מאחורי תהליך היצירה רוחש עולם מורכב של רגשות, המניע את האמן במלאכתו. תחושותיו, מחשבותיו והלכי רוחו באים לידי ביטוי בתכנים בהם הוא בוחר לעסוק ובאופן הצגתם, כמו גם בבחירת הצבעים, הטכניקות וחומרי הגלם. איך מתרגמים נימי נפש למשיכות מכחול ומה מסתתר בנקודות החיבור בין המופשט למוחשי? סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית יציגו סדרת עבודות המתייחסות לדיאלוג שבין יצירה לרגש בתערוכה "רגישות ורגשות", המלווה במיצב ציבורי יוצא דופן שהקימו בצומת עלית ברמת-גן. 

rnrn

במסגרת פרויקט חברתי-קהילתי מיוחד – פרי שיתוף פעולה עם בנק "מזרחי-טפחות" ועיריית רמת-גן – השתתפו הסטודנטים בקורס שהוקדש להיבטים הרגשיים של תהליך היצירה. הם חקרו את משמעותם של ערכים רגשיים והתמודדו עם שאלות של ייצוג והפשטה, פירוק והרכבה, בעקבותיהם גיבשו פרשנויות חזותיות אישיות לנושא. 

rnrn

בהנחייתם של האמנים והמרצים עדי ברנדה ואתי אברג'ל, יצאו הסטודנטים למסע מאתגר בעקבות הרגש, אותו הציבו כגיבור מרכזי בתהליך היצירה: גיבור חשוף, בלתי-מוגדר, חמקמק, הלובש ופושט צורות ללא הרף, תוך התמודדות עם שאלות של ייצוג המופשט והנכחתו בכלים מוחשיים. מתוך החיפוש הפנימי הם יצרו פרשנויות אישיות לנושא, הנעות בין פיגורטיביות להפשטה, צבעוניות לצורניות, דחיסות למינימליסטיות ומציאות להמצאה. כל אחת מהן חושפת התבוננות פנימית על תהליך תהליך היצירה, המעניקה נופך של מודעות ורגישות לאמנות צעירה בהתהוות ולדיאלוג של היכרות וקשרי שכנות וסביבה. 

rnrn

rn", #, #, "

ברנדה ואברג'ל סיפרו בעקבות הפרויקט כי "יצוג רגש השמחה באמנות מובלע בעצם היצירה, ובאופן פאראדוכסלי סמוי – כשיצירה מתקיימת מתרחשת שמחה". לדבריהם, "מעט יצירות עכשוויות מדגישות את הממד המלא והפעיל של תהליך היצירה. דווקא היעדר וחסר בולטים יותר כמניעים וכמעוררי תגובה, התוצר יכול להיות מלנכולי ומרגש, עצוב ויפה, אקספרסיבי ומרוקן. רגש השמחה איננו חשוף ביצירה ויש מי שיטען, שהתנאים ליצירה מחייבים את ההפך משמחה". 

rnrn

חלק מיצירות הסטודנטים נבחרו לככב במיצב הציבורי-קהילתי "קשרים אנושיים", החוצה את צומת עלית ברמת-גן ומסמל את החיבור בין האמן לחברה בה הוא פועל. בין המבנה ההיסטורי בו הם לומדים מתחו "חבל כביסה" באורך של כ-20 מ' עד לבית "מזרחי-טפחות", השוכן מעבר לכביש במגדל הגבוה בישראל, עליו תלו פריטי לבוש ענקיים עם הדפסי עבודות העוסקות ברגשות. 

rnrn

rnrn

במסגרת התערוכה תתקיים הרצאת אורח של פרופ' יורם יובל: יום ג', ה-13.12, בשעה 18:30. 

rnrn

בראש העמוד: היצירה "דגה דגה דג" של ענבל נצר (יח"צ)

rn"'

בודק...