קורס עיצוב תצוגה תשע"ט: חלון הראווה של יעל פילו

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ט: חלון הראווה של יעל פילו

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

יעל פילו // שנה ד' // תשע"ט 

  • מועד הקמת החלון: מאי 2019
  • מיקום החלון: בכניסה לבניין מיטשל

מהי השאלה שעולה בכל פרוייקט? כיצד אפשר לתת חיים לחומר, ולא להשאירו בצורתו הגולמית.

כשאני ניגשת לעבודה יש לי מושג מאוד כללי של איך הדברים יראו, אבל אף פעם אין לי ויז'ן ברור של האובייקט הסופי. הבנייה שלו נעשית תוך כדי עבודה, ואולי מתוך הסקרנות והציפיה למשהו לא ידוע, מגיעה המוטיבציה לעשייה.

החקר וגילוי החומר שאיתו אני עובדת – הם מה שמעניינים אותי. אני מתנסה בו ומייצרת בנק של סקיצות אשר מהם אני מזקקת את הערכים העיצוביים החזקים, ואיתם מתחילה את העבודה הסופית (וגם אז מתבצעים אילתורים ושינויים תוך כדי תנועה).

צורת העבודה שלי מאוד אינטואיטיבית, אך ההחלטות אינן פוסחות על רגש, תוך כדי עבודת יד עמלנית וטוטאלית על כל פיסה.

מרבית העבודות שלי עשויות משילוב חומרים, כאשר סך החלקים מרכיבים את השלם, ואינם מתקיימים כל אחד בפני עצמו. לכן היה חשוב לי שחלון הראווה יהיה עשוי מכמה רבדים וטקסטורות שמייצרים את העומק שלו.

לקחתי את משטחי המפל "והחייתי" אותם על ידי צורה, צבע, טקסטורה ובעיקר נפח. את הצורניות לקחתי מתוך תמונות של חיות ימיות – עולם מרתק בפני עצמו, על ידי העתקת הקונטור הקיים בתמונה ועיצובו לצורה. המבנים יושבים על יריעת בד מודפסת אשר נותנת עוד רובד מבחינת ההדפס עצמו, צבעוניותו ואופן תליית הבד. רציתי לייצר מרחב תלת מימדי בתוך חלל מאוד מצומצם וחזיתי, ולדמות תנועתיות בחומר סטטי.

התכשיטים יושבים בצורה אינטגרטיבית על המבנים ומלווים את קוויו ושיפוליו, דבר המדגיש את תלת המימדיות הן של התכשיטים והן של חלון הראווה.

איך יראה חלון הראווה הסופי של יעל פילו? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-29.05, החל מהשעה 19:30 (לובי בניין פרניק | אנה פרנק 12, רמת גן)

בודק...