קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נוי בן-פורת

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נוי בן-פורת

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

נוי בן-פורת // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: ינואר 2016
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון שמאלי

קווים רכים ו"זורמים" וזיקה לעולם הטבע: התכשיטים של נוי בן-פורת (צילום: יח"צ)

לקראת גיבוש הרעיון לחלון הראווה שלי, פרשתי לפני את מכלול התכשיטים שיצרתי במהלך שנות לימודיי במטרה לזהות את הקו המשותף להם ואת שפת העיצוב שלי. נוכחתי כי מרביתם מאופיינים בקווים רכים ו"זורמים", בתזוזה ובתנועה, בהקפדה על פרטים קטנים, בשימוש בדימויים מעולם הטבע (בהם: חיות ופרחים) ובשילוב חומרים זולים, כמו נייר. 

בהתאם לשפת העיצוב של התכשיטים שלי, הבנתי כי חלון הראווה שיציג אותם צריך להיות מבוסס על ערכי היסוד של הטבע, על היבטיו השונים: מחד, צמיחה וגדילה, מאידך – הדיוק המופתי שהוא מגלם. 

בחרתי להשתמש במשושים מנייר דופלקס עבה עבור "מצע" התצוגה, כשבאמצעות חיתוך לייזר יצרתי בהם חתכים מדוייקים להתאמה ושילוב ביניהם. הגבהה הדרגתית של המשושים ושינוי בגודל פתיחת החתכים שלהם אפשרו לי ליצור סימטריה תלת-ממדית המעניקה תחושות של תנועה וגדילה, כמו גם "תגובתיות" בין הצורות השונות לעצמן, כמו גם ביחס לסביבה.

תחושות של צמיחה, גדילה ודיוק, בהשראת עולם הטבע (צילום: יח"צ)

שני התכשיטים המרכזיים אותם בחרתי להציב בחלון הראווה צובעים אותו בכתמים צהובים עזים, בכך הם "מקרינים" את נוכחותם ואת עוצמתם על הסביבה ועל הצופה. 

בדומה לתהליך יצירת התכשיטים שלי, העקרון שהנחה אותי בעיצוב חלון הראווה היה הקפדה על דיוק ותכנון מוקדם. לתפיסתי, ערך זה נובע מתוך הפונקציונליות של התכשיט, מתחיל מהמחשבה על האובייקט, נמשך בגיבוש הסקיצות ורישום המידות ואף בא לידי ביטוי בתוצר הסופי. 

איך יראה חלון הראווה הסופי של נוי בן-פורת? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-06.01, החל מהשעה 19:00!

בודק...