קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של מרי גרוסמן

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של מרי גרוסמן

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

מרי גרוסמן // שנה ד' // סמסטר ב', תשע"ו

פרויקט השחמט של מרי: מכאן התגבשה שפת העיצוב שלה (יח"צ)

כשהתחלתי לחשוב על חלון הראווה שלי, חיפשתי עבורו רעיון פשוט אך מתוחכם. התבוננתי בתכשיטים שיצרתי במהלך לימודי ואת תשומת לבי משך הפרויקט שיצרתי בקורס שחמט בשנה ב'. זיהיתי בו את ניצני שפת העיצוב שלי, שהתפתחה והשתכללה במגוון עבודותיי – מתיקים עד נעליים ומשקפיים. 

החלטתי לעבד את כלי השחמט שיצרתי לגופים תלת-ממדיים שיעמדו בפני עצמם ויהוו מצע להצגת התכשיטים שלי.

ביצעתי פרישה צורנית של כלי המשחק ותרגמתי אותם לשרטוטים דו-ממדיים פשוטים. בהשראת קווי החיתוך וההפרדה של גליונות בולים יצרתי תוואי מחורר שיאפשר לקפל את חומר הגלם השטוח לכדי גופים תלת-ממדיים. 

בהתאם לפרופורציות של האובייקטים בחלל התצוגה, בחנתי מספר חומרי גלם אפשריים, בהם: קרטון אפור, דופלקס ואלומיניום. בחרתי בזה האחרון, לאחר שגיליתי כי הוא גמיש וקל לכיפוף ידני וכי ניתן לבצע בו חיתוך לייזר.

כופפתי את החלקים החתוכים על סדנים עד שהתקבלו הגופים התלת-ממדיים שתכננתי. שלחתי אותם למצבעה, שם עברו תהליך של ניקוי, צביעה בהתזה וייבוש בתנור עד לקבלת מראה נקי ואחיד. 

בקומפוזיציה שגיבשתי עבור מרחב התצוגה השתמשתי באלמנט החירור, באמצעותו יצרתי הפרדה ברורה בין קבוצות התכשיטים השונים. כדי שההצבה הסופית תהיה מושלמת, יצרתי תחילה מודל תלת-ממדי של 1:10, כך שיכולתי לדייק בסידור האובייקטים במרחב. 

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של מרי גרוסמן? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום חמישי, ה-26.05, החל מהשעה 19:00!
בודק...