קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של מאיה שושן

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של מאיה שושן

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

מאיה שושן // שנה ד' // סמסטר ב', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: מאי 2016​
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון ימני
  • עקבו אחר מאיה באינסטגרם: @maya_shoshan

גריד בהשראת פאטרנים שאספה מאיה שושן ברחבי העולם (יח"צ)

קורס עיצוב תצוגה הוא אחד המאתגרים ביותר בתכנית הלימודים לתואר ראשון בעיצוב תכשיטים. כמי שמקפידה לחקור ולהתנסות בכמה שיותר חומרים וטכניקות, חשתי זאת היטב כשניגשתי לפרויקט שלי: היה עלי לשלב את מגוון התכשיטים והשפות שיצרתי לאורך שנות לימודיי לחלון ראווה הרמוני אחד. 

התבוננות מעמיקה במכלול עבודותיי חשפה בפני כי למרות השונות הרבה בין האובייקטים שיצרתי לאורך השנים, הם מאופיינים בקולאז' של ניגודים בצבע, בצורה ובשילוב השראות בין ישן לחדש. 

זיהוי המוטיבים המשותפים בעבודותיי הוביל אותי להבנה שעלי ליצור עבורם רקע שיתקשר איתם באמצעות שימוש בצבעים ובטכניקות ה"מדברים" בשפתם. ברוח זאת, גיבשתי גריד לתליית התכשיטים בהשפעת פאטרנים מסורתיים שאספתי ברחבי העולם, אותם העברתי למחשב ויצרתי מהם שבלונה בחיתוך לייזר. 

הרקע לחלון הראווה מושפע מאריחים ישנים ומגרפיטי (יח"צ)

בהשראת זרם האמנות היפני וואבי-סאבי השתמשתי בשפכטל כבסיס לחלון הראווה, כך שהתקבלה אסתטיקה של משהו ישן ומתכלה. ריסוס השבלונות בספריי יצר על קיר התצוגה צורות המדמות אריחים ישנים, תוך זיקה לעולם הגרפיטי העכשווי, שנתפס בשנים האחרונות כאמנות רחוב משובחת וחשובה. 

בסופו של תהליך ממושך הצלחתי לגבש מרחב תצוגה המבטא את מגוון ההשפעות ודרכי החשיבה שלי, כמו גם המקום ממנו אני יוצרת. עבורי, אותנטיות היא שם המשחק!

מחשבה וגיבוש לוגו מתאים לחלון הראווה היו לא פחות מאתגרים עבורי משאר תהליכי העבודה. היה לי חשוב שהוא יעביר את שפת העיצוב שלי ואת ההשראות התרבותיות והמסורתיות המלוות אותי, אך שגם יהיה עדכני ומחובר לעיצוב העכשווי.

השראות מסורתיות לצד שפה עכשווית: הלוגו של מאיה שושן (יח"צ)

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של מאיה שושן? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום חמישי, ה-26.05, החל מהשעה 19:00!
בודק...