קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של ליה סטוק

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של ליה סטוק

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

ליה סטוק // שנה ד' // סמסטר ב', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: אפריל 2016
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון ימני

לקראת גיבוש הרעיון לבניית חלון הראווה שלי, התבוננתי במכלול התכשיטים שיצרתי במהלך שנות לימודיי וחיפשתי את המכנה המשותף ביניהם. הבחנתי כי עבודותיי מתאפיינות בריבוי ובחזרתיות, מה שהיווה עבורי נקודת מוצא רעיונית לעיצוב חלל תצוגה עבורם.

כשאני מתחילה לעצב, אני יוצרת בדרך כלל חלקים דומים או זהים ומחפשת כיצד ניתן לחבר אותם באופן מעניין.

הרגשתי שכדי להציג את התכשיטים שלי בצורה הטובה ביותר, עלי למצוא אובייקט שמגלם בתוכו את האלמנטים העיצוביים שלהם. חשיבה זאת הובילה אותי לצורת חצי ירח, אותה שכפלתי מספר פעמים בגדלים שונים עד ליצירת מרחב ראוי ו"מאוורר" להצגת התכשיטים שלי.

ניסוי בחומר: חיתוך לייזר ראשוני של הצורות לחלון הראווה (יח"צ)

בחרתי ליצור את צורות הסהר מקרטוני ביצוע בצבע אפור, שגמישותם מאפשרת בנייה שכבתית המעניקה תחושת עומק לתצוגה. לאחר חיתוך הצורות בלייזר, סידרתי אותן על הרצפה עם התכשיטים שלי והתחלתי "לשחק" בהם עד למציאת קומפוזיציה מחמיאה ובעלת שיווי משקל מתאים. בשלב זה הבנתי שהצורות דקות מדי ומתחרות עם התכשיטים והחלטתי ליצור אותן בעובי משתנה ומאסיבי יותר. 

לאחר שגיבשתי את הצורה המדוייקת לחלון הראווה, השתמשתי בתוכנת Rhino כדי לבחון קומפוזיציות נוספות בלי צורך לבצע עוד חיתוכים בחומר.

ריבוי וחזרתיות: בעקבות הקומפוזיציה המתאימה לתכשיטים של ליה סטוק (יח"צ)

בשלב האחרון של הפריוקט חיברתי את האובייקטים הסופיים שהתקבלו באמצעות מוטות המחוברים לדיקט אחורי המשמש כרקע ומצע לחלל התצוגה.

איך יראה חלון הראווה הסופי של ליה סטוק? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-06.04, החל מהשעה 19:00!

בודק...