קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של לירז בורשטיין

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של לירז בורשטיין

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

לירז בורשטיין // שנה ד' // סמסטר ב', תשע"ו

רצון ליצור "משהו חדש": תכשיטי אמייל של לירז בורשטיין (יח"צ)

תהליך העבודה שלי מתחיל לרוב מתוך רצון ליצור משהו חדש, משם אני יוצאת לחיפוש אחר רעיון וסיבה למימושו. מציאת חומר הגלם המתאים מהווה עבורי את השלב הקריטי ביותר, מאחר שהוא-הוא מניע אותי ליצירה. בהתאם לכך, חלון הראווה שלי מייצג את הדחפים הללו ואת הרצון לגעת בחומר ולחקור אותו. 

בניסיון להבין את הקשרים המתקיימים בין התכשיטים שעיצבתי במהלך שנות לימודי, ובמקביל לעבודה על פרויקט הגמר שלי, התבוננתי ובחנתי את מכלול יצירותיי. גיליתי שלמרות השונות הרבה בין האובייקטים, ניכר בהם הניסיון שביצעתי בחומר, מתוך רצוני המתמיד לזהות בו פוטנציאל חדש ולהביא אותו לכדי ביטוי ומימוש.

קולאז' של תבניות גומי ליציקה הפך למצע עבור התכשיטים של לירז (יח"צ)

לתפיסתי, הקסם של התכשיט מתחיל – ולעתים קרובות גם נשאר – בכליי העבודה באמצעותם הוא נוצר. לפיכך, אני מרבה לשלב בתהליך העבודה שלי בין טכניקות, כלים וטכנולוגיות

כשחשבתי על רעיונות לעיצוב חלון הראווה, החלטתי להביא לקדמת הבמה את הכלים בהם משתמש הצורף בתהליך עבודתו. בחרתי להתמקד בתבנית גומי להזרקת מודלים, שמלבד הצורניות המיוחדת שלה מגלמת את אופיים של התכשיטים שלי: היא שטוחה באופן יחסי, אך מלאה בפרטים ובתוכן, פשוטה אך מורכבת ובעלת ניגודיות עשירה.

באמצעות שילוב ו"משחק" בין תבניות הגומי יצרתי קולאז' והעתקתי אותו בגבס, בתוכו שיקעתי סיליקון להשגת נגטיב צורני. המשטחים המורכבים שהתקבלו כוסו במעין כתב חרטומים/יתדות חדש, המשקף את השפה בה אני מביעה את עצמי, השפה ממנה נוצרים התכשיטים שלי. 

בחרתי להשתמש בסיליקון מתוך רצון ליצור משטחים בעלי חומריות חדשה, חלקלקה, קרה ולא טבעית בהכרח, שתתכתב עם משטחי סלע שנחקקו בכתב חרטומים, אך גם תחרוג מהם. 

באמצעות המשטחים שיצרתי, גיבשתי לחלל התצוגה קומפוזיציה שתאפשר להציג את התכשיטים שלי בצורה הטובה ביותר. יחד עם הסדר המדוקדק וגבולות הגזרה הברורים שסימנתי לעצמי, שילבתי במהלך העבודה גם יצירה ספונטנית ואינטואיטיבית. זאת במטרה להשיג תחושה של נונשלנטיות וחוסר מאמץ, חרף ההשקעה הגדולה הכרוכה בפרוייקט ובעבודותיי.

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של לירז בורשטיין? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום חמישי, ה-26.05, החל מהשעה 19:00!
בודק...