המופע של "חנה לנד": יניב עמר ולימור תמיר - בוגרי ביה"ס לאמנות רב-תחומית - בתערוכת "זום 2016"

חדשות ואירועים

המופע של "חנה לנד": יניב עמר ולימור תמיר – בוגרי ביה"ס לאמנות רב-תחומית – בתערוכת "זום 2016"

במבנה נטוש בלב ירושלים, שאת תפארת עברו החליפו תוגת העיזבון, האבק והשכחה, בראו לימור תמיר ויניב עמר – בוגרי בית-הספר לאמנות רב-תחומית – עולם כאוטי וסוריאליסטי העוסק בשאלות של זהות, זמן ומרחב. המקום שאכלס במשך שנים את אכסניית בנימין ההיסטורית ואת בית "יד שרה" הראשון, הפך למיצב גדוש ומורכב בשם "חנה-לנד", שנבחר להשתתף בתערוכת האמנים הצעירים והמבטיחים "זום 2016".

"האדמה של חנה נהפכה תחת מחרשות ברזל ממוכנות, אך במקום אדמה דשנה התגלה חול זהוב מיובש על חורש תיכון", מספרים תמיר ועמר על עבודתם: "על התפר שבין הגבולות שוכנת לה משפחה ערירית, שם היא משמרת מקלט היסטורי גדוע גפיים". 

מי את חנה ומה קורה בעולמך? מתוך המיצב של לימור תמיר ויניב עמר (יח"צ)

המיצב של תמיר ועמר הוא פרי שיתוף פעולה מתמשך ופורה בין השניים, שהכירו במהלך לימודיהם בבית-הספר לאמנות רב-תחומית. זוהי עבודתם השלישית יחדיו, אותה הם מציגים שנה לאחר פרויקט הגמר שלהם "שירותי סיכה ורחיצה" שזכה לשבחים רבים. 

ההשתלטות של תמיר ועמר על המבנה הירושלמי, הנושא מטענים היסטוריים ותרבותיים, מהווה עבורם אמצעי לבחון סוגיות הנוגעות לשייכות, מקומיות ובעלוׁׁת. "14 שנים הבניין החשוב הזה עמד בשממונו", הם מספרים: "והגאולה האמנותית שהענקנו לו מהווה עבורנו מראה לאדם המסתיר את פרצופו מהאמת". 

זהות, שייכות ובעלות: פריט מתוך המיצג "חנה לנד" (יח"צ)

פרויקט "זום" של מוזיאון ירושלים ו"בית טיכו" נוסד במטרה לקדם אמנות עכשווית צעירה, לתת במה לביטוי כישרונם של אמנים בתחילת דרכם האמנותית ולסייע בהתפתחותם המקצועית. האמנים שנבחרו להשתתף ב"זום 2016" הם בוגרים בולטים של בתי ספר לאמנות בארץ, שסיימו לימודיהם לאחרונה והרשימו בעבודותיהם את צוות האוצרים הבכיר של התערוכה.

בראש העמוד: תכנית המבנה הנטוש שהפך ל"חנה לנד" (יח"צ, מתוך התערוכה)

בודק...