בעקבות הזמן האבוד: אנה קיסליצינה - סטודנטית במחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה - מציגה בתערוכה "ארכיטקטורות של זיכרון"

חדשות ואירועים

בעקבות הזמן האבוד: אנה קיסליצינה – סטודנטית במחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה – מציגה בתערוכה "ארכיטקטורות של זיכרון"

מה אנחנו רואים בהתבוננות מאוחרת בתמונות הילדות שלנו? האם אנחנו יכולים לחוות מחדש את חלומותינו וזכרונותינו? אנה קיסליצינה – סטודנטית במחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה – יצאה למסע בנבכי הארכיון המשפחתי ויצרה סדרת עבודות מעוררות מחשבה הנעות במרחב שבין מקום לזיכרון. 

במסגרת התערוכה הקבוצתית "ארכיטקטורות של זיכרון", מציגה קיסליצינה 2 יצירות המתכתבות זאת עם זאת, עם סיפורה והוויתה ועם השאלות המעסיקות אותה: 

בעבודת הווידאו She Is Me נצפים זכרונות ילדות מהצד, דרך תודעתה של מי שגדלה מתוכם להיות מי שהיא היום. חומרים אלו עומדים בניגוד לאופיים הטבעי של זיכרונות ילדות, הנוטים להבליח לרגעים בודדים, תוך פרישתם ברצפים של תנועה, מחוות גופניות ויחסים חברתיים. בכך הם מאפשרים חזרה נדירה במרחב ובזמן ולימוד עצמי מחודש. 

בעקבות הזמן האבוד: רישומי המפה של אנה קיסליצינה (יח"צ)

צמד הציורים של קיסליצינה "עקבות של זמן" נוצר מתוך מחשבות על נדידה – ממדינה אחת לאחרת ומבית לבית – ובהשראת מפות טיולים ישנות של אבי המשפחה.

העבודה הגרפית המדוקדקת משקפת את כוחן העצום של החוויות, ההחלטות שקיבלנו והדרכים שעברנו על אישיותינו והשתנותה לאורך הזמן. כל קו במפת הפורטרטים מסמל אירוע מסויים שעברנו ומדגיש את האופן בו פיתול קטן יכול להוביל לכביש גדול. 

זכרונות, עבר והווה: אנה קיסליצינה ליד עבודותיה בתערוכה (יח"צ)

התערוכה "ארכיטקטורות של זיכרון" מזמינה את הצופה לשוטט בין שלל מקומות ברחבי העולם, הערוכים דרך זיכרונותיהם של אנשים כממלכות זיכרון בתוך גיאוגרפיה פרטית. ה"מקום" כזירת התרחשות הוא דיפוזי ומעורר שאלות: האם הוא בהכרח מרחב פיזי? האם גם הגוף הוא מקום? אילו חפצים נושאים תמצית של מקום? אילו מהם עשויים לעורר את פעולת ההיזכרות ובאיזה חומרים הוא עושה שימוש – באילו חומרים דבק (ניקוד) הזיכרון?  

מושג הזיכרון עצמו מתפרק בתערוכה מממד הזמן – הזיכרון נעוץ בעבר, אך עשוי גם להיות למרחב של בדיה ופנטזיה. בכך הוא הופך למרחב של געגוע למה שחלף, או לחילופין – כמניע לפעולה ממשית בהווה. 

  • התערוכה "ארכיטקטורות של זיכרון" תוצג במוזיאון אסירי המחתרות (משעול הגבורה 1, ירושלים) בין ה-30.05 ל-13.06 // שעות פתיחה: ימים א'-ה' 17:00-9:00

בראש העמוד: זהות ונדודים בעבודת הווידאו של אנה קיסצלינה She Is Me (יח"צ)

בודק...