בדק בית: תערוכת יחיד חדשה לאמנית, המעצבת והמרצה יובל עציוני

חדשות ואירועים

בדק בית: תערוכת יחיד חדשה לאמנית, המעצבת והמרצה יובל עציוני

'"

חפצים יומיומיים ומוכרים שנזנחו ונשכחו מלב עומדים במרכז יצירתה של האמנית והמעצבת יובל עציוני – מרצה במחלקה לעיצוב טקסטיל – המעניקה להם חיים חדשים תוך התבוננות והקשבה לסיפורם. בתערוכה חדשה בגלריה "פריסקופ" בתל-אביב היא מציגה סדרת עבודות מעוררות מחשבה, שצמחו בנקודת המפגש בין מלאכת מחשבת מסורתית, עולם העיצוב העכשווי והקודים התרבותיים של קיום מתוך תבונה ולימוד. 

rnrn

rn

עציוני בוחרת להשתמש בידני, הבלתי-אמצעי, ובכך מצליחה לשמור על קיום הרמוני בין החושי-רגשי למושכל-רעיוני, כמו גם לשלב היבטים ספרותיים-פואטיים עם סוגיות היסטוריות תיאורטיות. 

rn

rnrn

תחת הכותרת "בדק בית", מציגה עציוני קבוצת עבודות בעלות ערכים משותפים בצירי החומר, הטכנולוגיה, המבנה והצללית, המנהלות דיאלוג עם ממדי הגוף ועם צלמו. על כך מתייחס אוצר התערוכה איש (יהושע) גבאי – חבר סגל בכיר במחלקה לעיצוב טקסטיל – כי "כבר אמרו חז"ל שהיוצר בצלמו הוא יוצר". 

rnrn

בין מלאכות יד מסורתיות לקודים תרבותיים עכשווים: מתוך התערוכה "בדק בית" (יח"צ)

rnrn

יובל עציוני היא מעצבת-יוצרת בטקסטיל, מתמחה בסריגה ומלמדת במחלקה לעיצוב טקסטיל, שם גם השלימה בהצטיינות את לימודי התואר הראשון שלה. 

rnrn

עבודותיה של עציוני בתערוכות רבות בארץ ובעולם, בין היתר בארה"ב, גרמניה ובלגיה. בתוך כך, השתתפה בתערוכה המוערכת "ארוגים בתודעה" במוזיאון ארץ-ישראל (2014) ובתערוכת "טקסטלירי" בגלריה לעיצוב "פריסקופ" בתל-אביב (2013).

rnrn

    rnt

  • התערוכה "בדק בית" תוצג בלגריה "פריסקופ" בתל-אביב (בן-יהודה 176), בין ה-02.06 ל-02.07. אירוע פתיחה חגיגי יתקיים בערב חמישי, ה-02.06, בשעה 19:00
  • rn

rnrn

בראש העמוד: עבודות של עציוני, מתוך התערוכה "בדק בית" (יח"צ)

rn", #, #'

בודק...