קשרים אנושיים: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית הפכו את צומת עלית ברמת-גן למיצב ענק בסימן שכנות טובה

חדשות ואירועים

קשרים אנושיים: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית הפכו את צומת עלית ברמת-גן למיצב ענק בסימן שכנות טובה

טוב שכן קרוב: סטודנטים מבית-הספר לאמנות רב-תחומית הפכו את צומת עלית ברמת-גן ליצירת אמנות יוצאת דופן, לאחר ש"חצו" אותו עם מיצב עצום המוקדש לקשרים אנושיים, חברות ומחוייבות לקהילה. בין המבנה ההיסטורי בו הם לומדים מתחו "חבל כביסה" באורך של כ-20 מ' עד לבית "מזרחי-טפחות", השוכן מעבר לכביש במגדל הגבוה בישראל, עליו תלו פריטי לבוש ענקיים עם הדפסי עבודות העוסקות ברגשות. 

במסגרת פרויקט חברתי-קהילתי מיוחד – פרי שיתוף פעולה עם בנק "מזרחי-טפחות" ועיריית רמת-גן – השתתפו הסטודנטים בקורס שהוקדש להיבטים הרגשיים של תהליך היצירה. הם חקרו את משמעותם של ערכים רגשיים והתמודדו עם שאלות של ייצוג והפשטה, פירוק והרכבה, בסופו של התהליך גיבשו פרשנויות חזותיות אישיות לנושא. אלו יוצגו בתערוכה מסכמת שתושק ב-8 לדצמבר בגלרייה של בית-הספר לאמנות רב-תחומית. 

עבור המיצב "קשרים אנושיים", שפותח בסדנה המיוחדת כחלק מהתהליך האקדמי והיצירתי, נבחרו עבודות עזות מבע וצבע, המשקפות במגוון דרכים ונקודות מבט את הדיאלוג בין הסטודנטים לסביבה בה הם פועלים.

מנחי הקורס, האמנים והמרצים עדי ברנדה ואתי אברג'ל, סיפרו כי "התוצרים נעים בין פיגורטיביות להפשטה צבעונית וצורנית. הן דחוסות ומינימליסטיות לסירוגין, משלבות מציאות והמצאה, מבטאות מנעד של רגשות – ממלנכוליה עד להתעלות – ובכולם מצוי הפוטנציאל לשמח ולצבוע את המרחב באנרגיה ובצבע. בכך הם לא רק מגשרים ומחברים בין מרחקים פיזיים, אלא גם רגשיים וחברתיים".

בודק...