סטודנטים בשנקר מעצבים פתרונות ירוקים בהשראת מוצרים של NIKE

חדשות ואירועים

סטודנטים בשנקר מעצבים פתרונות ירוקים בהשראת מוצרים של NIKE

שינויים באקו-סיסטם האקולוגי ובמודעות הציבור לנושאים דחופים של התחממות כדור הארץ, האיצו את הצורך ביוזמות חדשות וגישות יצירתיות בעיצוב, פיתוח, ייצור, משלוח, מכירה ושיווק של מוצרים בתעשיות רבות.

המודעות והביקוש של השוק ההמוני לקווי ייצור ברי קיימא, ידידותיים לסביבה, הובילו חברות טכנולוגיה ואופנה רבות לפתוח מחלקות חדשנות, ובראשן מנהלי קיימות תוך התמקדות בפיתוח פתרונות יצירתיים שיכולים לשלב ביעילות את ערך הקיימות בתוך תהליכי העבודה שלהם, זהות המותג והמוצרים שלהם הן באינטרנט והן ברשת.

בחברת NIKE, הקיימות היא חלק מערכי המותג שלה, והיא משולבת בכל תחומי העשייה שלה.

במסגרת מערך ההתמחויות STEP בשנקר בהובלתו של רואי זרחיה, נבנה קורס אקדמי ייחודי מסוגו בו סטודנטים בשנקר מצאו פתרונות ירוקים בהשראת חברת נייקי, על ידי למידת עומק, החל מההיסטוריה של החברה, מבנה הארגוני שלה ,ערכי החברה ועד לתוכן בין תחומי שבמרכזו שיטות עבודה מומלצות בתחום הקיימות.

כחלק מתוכנית ההתמחות בהשראת המותג, סטודנטים בשנקר, בהנחיית משותפת של מנחה אקדמית ומנחה מחברת נייקי ישראל, פיתחו מגוון פתרונות המקדמים את ערך הקיימות בתוך מחזור הייצור וההפצה של המוצרים והתהליכים של חברת נייקי העולמית.

הסטודנטים התבקשו לפתח פתרונות יצירתיים למספר נושאים מרכזיים, בניהם – תצוגה וירטואלית גישור על הפער בין הפיזי לדיגיטלי כדי למנוע ייצור יתר או משלוחים; אריזות בנות קיימא – ייצור חבילות רב פעמיות עם אפס פסולת או רב תכליתיות; מוצרים פגומים – פיתוח שיטת מיון / משלוח / מחזור של מוצרים פגומים; תקשורת ערכים בני קיימא – פיתוח חוויות תוכן ממוקדות קיימות לחנויות פיזיות.

נוהר עוז (עיצוב תעשייתי), יעל וולובלסקי (עיצוב פנים, מבנה וסביבה) ואדם קמינסקי (הנדסת חומרים פולימרים) עיצבו קופסת נעליים שיכולה להפוך למשחק כדורגל ומשחק כדורסל. ידית הקופסא עשויה משרוך ולא מפלסטיק ושני המשחקים משתמשים ב-90 אחוז מקופסאות הקרטון ובכך מבטיחים שהאריזות יהיו רב תכליתיות וברות קיימא. האריזות הוכנו בחיתוך לייזר כאשר התהליך שילב גם עיצוב גרפיקה מחודש לקופסאות.

בתמונה: משחק כדורסל מקופסאות נעליים

יובל מאלצינסקי (עיצוב תכשיטים) ואופיר אביהו (עיצוב תעשייתי) שיפצו מתקני ספורט נטושים באמצעות קהילה צעירה מקומית, הם בחרו להתחבר ולהשקיע בדור הבא באמצעות האהבה המשותפת שלהם לספורט.

ממחקר שערכו הם גילו כי עיקר המוצרים הפגומים של NIKE הם דווקא הנעליים ולכן מצאו חלופות להטמנת המוצרים הפגומים. בשיתוף פעולה קהילתי עם ילדי קיבוץ מגל ובאמצעות UPCYCLE הם איתרו מגרשי ספורט נטושים שיכולים להתאים לפרויקט.

"מיינו יחדיו את הנעליים והפרדנו אותן מהשרוכים. בשיתוף פעולה מדהים יצרנו תבנית לרשת הכדורגל משרוכים בלבד. ואת הנעליים היתומות מהשרוכים הפכנו לאדניות ובנינו קיר ירוק שמתנוסס בצמוד לשער המחודש בקיבוץ", אמרו מלצקי ואביהו.

בתמונה: משחק כדורגל משרוכי נעליים

הקורס עצמו, תוכנן, נבנה והועבר ע"י המנחות  אמה מרגריטה ארנסט והילה בר רוזנבלוט. ארנסט היא מעצבת, חוקרת ומספרת-סיפורים-חזותיים של מידע והתגלמות. הילה רוזנבלוט, מנהלת אמצעי מכירה בנייקי ישראל,  מקימת צוות הקיימות של נייקי בישראל.

בודק...