ידיעות תל-אביב: נטע בר-סתו, סטודנטית במחלקה לתקשורת חזותית, כותבת על קירות העיר משפטים שנאמרו לה על ידי גברים ברחוב

חדשות ואירועים

ידיעות תל-אביב: נטע בר-סתו, סטודנטית במחלקה לתקשורת חזותית, כותבת על קירות העיר משפטים שנאמרו לה על ידי גברים ברחוב

תל אביבים רבים בוודאי נתקלו בעת האחרונה בכתובות גרפיטי של משפטים בוטים. בפינת ירמיה ובן-יהודה למשל, רוסס על קיר המשפט "יש לך לכלוך על התחת"; בנורדאו־אבן גבירול מופיע על קיר המשפט "את לא רצינית ביוגה, יש לך ירכיים מרגרינה"; ברחוב מנחם בגין 28 נכתב על אחד הקירות "את אוהבת לשחק בכלים גדולםי, הא?" ובבן-גוריון הופיע הכיתוב "איזה חולצה מגניבה, אולי תורידי ותביאי לי אותה? כמה זה יעלה?".

נטע בר-סתו,27, סטודנטית במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, שהמשפטים האלה ואחרים נאמרו לה, היא שריססה את המשפטים האלה על הקירות. בר-סתיו הפכה את הפגיעה ואת הכעס, ובעיקר את הטרדות הרחוב האלה, לפרויקט אמנותי, חושפני ומשמעותי.

"הפרויקט התחיל דרך קורס בשנקר שנקרא "עיצוב חברה תרבותי", היא מספרת בראיון ל"ידיעות תל-אביב": ביקשו מאיתנול בחור תופעה חברתית ולהגיב עליה".

ולמה בחרת בהטרדות רחוב? "עניין ההטרדות והפגיעה במרחב האישי־נשי-ציבורי הוא נושא שחשוב לי מאוד. הטרדות רחוב זה משהו שאני, ונשים סביבי, חוות בכל יום וחשוב להציף את זה. לא סתם הסטטיסטיקה מדברת על "אחת מתוך אחת". אין אישה שלא עברה הטרדה", קובעת בר-סתיו. "אין שום דבר מחמיא לצעוק משפטים מחפיצים ברחוב, זאת טענה מטושפת שחייבים לנפץ. אם מישהו רוצה להחמיא לי ולהתחיל איתי, אני ממש לא נגד, אבל ההבדל נמצא בכוחניות. אמירות כאלה, כמו הטרדות רחוב, נאמרות בדרך כלל בצעקה, בזמן שאני חולפת באזור, עם בחינת הגוף מלמעלה למטה". 

בראש העמוד: פרויקט "הטרדות רחוב" של נטע בר-סתיו (נורדאו פינת אבן-גבירול, יח"צ)

בודק...