קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של שקד מידן

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של שקד מידן

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

שקד מידן // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: ינואר 2016
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון ימני

התכשיטים של שקד מידן: חלקם אמנותיים, חלקם מבניים (צילום: יח"צ)

לקראת גיבוש הרעיון העיצובי לחלון הראווה שלי, התבוננתי במכלול התכשיטים שיצרתי במהלך לימודי ומצאתי כי ניתן לחלק אותם ל-2 קטגוריות עיקריות: תכשיטים אמנותיים ותכשיטים מבניים. כל אחד מהם הוא תוצר של תהליך עבודה דו-שלבי: תחילה אני בוחנת את החומר הנבחר ופועלת עליו, לאחר מכן מעבדת אותו פעם נוספת עד להיווצרותו של חומר חדש ושונה. באופן זה, המתכת בה אני משתמשת ליצירת האובייקטים שלי אינה מתפקדת כחומר גלם עיקרי, אלא נלווית לחומרים אחרים. 

כמקור השראה לתכנון ולעיצוב חלון הראווה בחרתי בכלי שח-מט שיצרתי במהלך לימודיי במחלקה. מאחר שהם מאופיינים במבניות גיאומטרית פשוטה ובעלת קווים "נקיים", מצאתי שהם המתאימים ביותר לשמש כמצע לאובייקטים שלי.

בחנתי ממדים שונים של כלי השח-מט והחלטתי לפתח מהם אובייקט תלת-ממדי שאוכל לשכפל ולמלא באמצעותו את חלל התצוגה. באופן זה ביקשתי ליצור נוכחות לחלון הראווה ולהדגיש את המתח בין החלקים התלת-ממדיים עליהם הוצבו התכשיטים לבין החללים הדו-ממדיים הריקים. 

מבניות גיאומטרית פשוטה ו"נקייה" בהשראת פרויקט השח-מט של שקד מידן (יח"צ)

ליצירת האובייקטים התלת-ממדיים השתמשתי בעץ, אותו חתכתי בלייזר לפי פריסה קבועה וציפיתי בטיח בעל טקסטורה עדינה. בחרתי להשתמש בצבעוניות "קרה" של גווני אפור במטרה לדמות מראה של בטון וליצור תחושה של אובייקט כבד התלוי על הקיר.

הבחירה בגווני האפור נבעה אף היא מכלי השח-מט ששמשו לי השראה, ובכך אפשרה להבליט את הצבעוניות של התכשיטים המוצגים בחלון. בתוך כך, החלטתי להציב את האובייקטים קרובים זה לזה כדי ליצור תחושת עומק ומשחקי אור וצל, המוסיפים גוון נוסף ומעניין לתצוגה הכללית. 

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של שקד מידן? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-06.01, החל מהשעה 19:00!
בודק...