קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של רוני ליאני

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של רוני ליאני

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

רוני ליאני // שנה ד' // סמסטר ב', תשע"ו

ניסיון ראשון בחומר: עבודה עם שקפים (יח"צ)

חלון הראווה שלי עוסק במה שאני אוהבת ונמשכת אליו – חומר, צורה ופונקציה – והוא משקף את הרצון והצורך שלי ליצור משהו חדש שמגיע מתוכי, תוך כדי התעסקות עם החומר.

בתחילת התהליך עבדתי עם שקפים ויצרתי צורות שריגשו אותי וגרמו לי ל"פרפרים בבטן", אך מהר מאוד ויתרתי על טכניקה זאת כי חששתי שאני עשויה להיכנס למשהו מסובך מדי. עברתי להתנסות בבד, אבל הרגשתי שזה מאולץ ולא נכון עבורי, משם בדקתי אפשרות לעבוד עם גבס ולמרות שזה היה מעניין, זה עדיין "לא היה זה". 

התבוננות במכלול התכשיטים שיצרתי במהלך לימודי הבהירה לי שעלי לחזור לשימוש בשקפים, מאחר שעבודתיי מתאפיינות בקלילות, עדינות ומידה מסויימת של שקיפות. 

ההשראה לעיצוב חלון הראווה לא נבעה מנושא מוגדר, אלא מהחומר והטכניקה איתן אני עובדת, לכן עמדו בפני בחירות רבות, בהן: בחירת צבע, גודל וקומפוזיציה. החלטתי שהדרך הטובה ביותר להגיע להחלטות היא דרך שלילה: לנסות ולשלול, לנסות ולשלול, עד שאגיע לדבר הנכון והמתאים עבורי.

ביצעתי ניסיונות רבים עד שהגעתי לתוצאה שמצאה חן בעיני ושהרגשתי שהיא משדרת את מי שאני ומה שאני מאמינה בו. עוד לפני שסיימתי את התהליך, גיליתי שתהליך העבודה לימד אותי הרבה על עצמי ועל הסגנון העיצובי שלי.  

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של רוני ליאני? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-02.03, החל מהשעה 19:00!
בודק...