קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נעם גאיה אלוני

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נעם גאיה אלוני

'"

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

rnrn

נעם גאיה-אלוני // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

rnrn

    rnt

  • מועד הקמת החלון: דצמבר 2015
  • rnt

  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון שמאלי
  • rn

rnrn

צבעונויות ומונוכרומטיות, סימטריה וא-סימטריה: התכשיטים של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

rnrn

כשנערכתי לתהליך עיצוב חלון הראווה שלי, פרשתי לפני את כל התכשיטים שעיצבתי במהלך שנות לימודי והתבוננתי בהם. הבחנתי בהבדלים מהותיים בין הפריטים השונים: חלקם בעלי צבעוניות עזה, בעוד שאחרים מבוססים על גוונים מונוכרומטיים; אחדים מהם בעלי צורניות סימטרית, אחדים א-סימטריים; חלק מהסדרות שמרו על אחידות, חלקן התאפיינו בריבוי. 

rnrn

rn

זיהוי תכונותיהם השונות של התכשיטים הוביל אותי למסקנה כי עלי להציג אותם על רקע אחיד כך שיזכו לבמה שווה שתדגיש את כוחו וייחודיותו של כל אחד מהאובייקטים, אך גם את המשותף והדומה להם. 

rn

rnrn

הדבקה, תלייה או נעיצה? סקיצות ראשוניות לחלון של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

rnrn

החלטתי לבנות את חלון הראווה מתצרף של משטחי עץ בהירים, שכל אחד מהם יהווה מרחב תצוגה לקבוצת תכשיטים. הגוון הטבעי בו בחרתי, יחד עם צורת החיתוך, מעניקים לתכשיטים אווירה חמימה ומחדדים את התנועתיות של הרקע. באופן זה, כל אחד מהאובייקטים מועשר משינוי הטקסטורה, מהגוונים ומהדוגמאות של חומר הגלם, כמו גם מהחיבורים ומהזרימה של קווי המסגרת. 

rnrn

rn

הדפנות הלבנות בצידי החלון, יחד עם העומק המשתנה בתוכו, יוצרים אצל המתבונן תמונה אחידה והרמונית המעמידה במרכז את התכשיטים, המזכירים כי הרושם והנוכחות בכל עיצוב נעוצה בפרטים הקטנים. 

rn

rnrn

משטחי עץ בהירים ושמירה על עומק משתנה: קונסטרוציית העץ בחלון של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

rnrn

מוטות פרספקס שקופים שימשו אותי למידוף מינימליסטי של התכשיטים, כך שתשומת הלב תתמקד באובייקטים המוצגים ולא באופן תלייתם. לאחר השלמת עיצוב החלון, בחרתי "להציף" אותו בתאורה אחידה ונעימה שתאחד את האובייקטים השונים ותאפשר לעמוד על הקשר ביניהם. 

rnrn

    rnt

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של נעם גאיה-אלוני? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-02.12, החל מהשעה 19:00! 
  • rn

rn", #, #'

בודק...