קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נעם גאיה אלוני

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של נעם גאיה אלוני

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

נעם גאיה-אלוני // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: דצמבר 2015
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון שמאלי

צבעונויות ומונוכרומטיות, סימטריה וא-סימטריה: התכשיטים של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

כשנערכתי לתהליך עיצוב חלון הראווה שלי, פרשתי לפני את כל התכשיטים שעיצבתי במהלך שנות לימודי והתבוננתי בהם. הבחנתי בהבדלים מהותיים בין הפריטים השונים: חלקם בעלי צבעוניות עזה, בעוד שאחרים מבוססים על גוונים מונוכרומטיים; אחדים מהם בעלי צורניות סימטרית, אחדים א-סימטריים; חלק מהסדרות שמרו על אחידות, חלקן התאפיינו בריבוי. 

זיהוי תכונותיהם השונות של התכשיטים הוביל אותי למסקנה כי עלי להציג אותם על רקע אחיד כך שיזכו לבמה שווה שתדגיש את כוחו וייחודיותו של כל אחד מהאובייקטים, אך גם את המשותף והדומה להם. 

הדבקה, תלייה או נעיצה? סקיצות ראשוניות לחלון של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

החלטתי לבנות את חלון הראווה מתצרף של משטחי עץ בהירים, שכל אחד מהם יהווה מרחב תצוגה לקבוצת תכשיטים. הגוון הטבעי בו בחרתי, יחד עם צורת החיתוך, מעניקים לתכשיטים אווירה חמימה ומחדדים את התנועתיות של הרקע. באופן זה, כל אחד מהאובייקטים מועשר משינוי הטקסטורה, מהגוונים ומהדוגמאות של חומר הגלם, כמו גם מהחיבורים ומהזרימה של קווי המסגרת. 

הדפנות הלבנות בצידי החלון, יחד עם העומק המשתנה בתוכו, יוצרים אצל המתבונן תמונה אחידה והרמונית המעמידה במרכז את התכשיטים, המזכירים כי הרושם והנוכחות בכל עיצוב נעוצה בפרטים הקטנים. 

משטחי עץ בהירים ושמירה על עומק משתנה: קונסטרוציית העץ בחלון של נעם גאיה אלוני (יח"צ)

מוטות פרספקס שקופים שימשו אותי למידוף מינימליסטי של התכשיטים, כך שתשומת הלב תתמקד באובייקטים המוצגים ולא באופן תלייתם. לאחר השלמת עיצוב החלון, בחרתי "להציף" אותו בתאורה אחידה ונעימה שתאחד את האובייקטים השונים ותאפשר לעמוד על הקשר ביניהם. 

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של נעם גאיה-אלוני? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-02.12, החל מהשעה 19:00! 

~

בודק...