קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של יונתן לנדסברג

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של יונתן לנדסברג

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

יונתן לנדסברג // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: ינואר 2016
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון ימני

​​ 

לקראת גיבוש הרעיון לחלון הראווה שלי, פרשתי לפני את התכשיטים שיצרתי במהלך הלימודים וזיהיתי את המשותף ביניהם: עיסוק באיזון ובשיווי משקל, בסימטריה, משקלים, חללים וטקסטורה. ​ככלל, האובייקטים שאני יוצר ממחישים את עולמי הפנימי ואת טעמי האסתטי, מתאפיינים בהומור ובקלילות ואני תמיד מנסה להגיש אותם באופן שייתקשר גם עם מי שאינו מכיר אותי.

כבר בתחילת לימודיי במחלקה לעיצוב תכשיטים, אז נחשפתי לראשונה לביקורות ולדעות חיצוניות על עבודתי, החלטתי שעלי להישאר אינדיבידואל ולא להיכנע לתכתיבים ולרעיונות שאינם שלי – תחושה שהתעצמה אצלי במהלך השנים. 

צורת העבודה שלי מאוד אינטואיטיבית: אני לא מרבה לעשות סקיצות ותמיד מעדיף לעבוד ישירות עם חומרי הגלם, בידיעה שכל הטעויות שאעשה בדרך יהפכו בסופו של דבר לחלק בלתי-נפרד מהשלם. כך פעלתי גם בנוגע לחלון הראווה שלי. 

חיות וחיוכים: הפסלים שאסף יונתן לנדסברג להצגת התכשיטים שלו (צילום: יח"צ)

לאחר שזיהיתי את שפת העיצוב שלי, גיבשתי 3 אפשרויות לחלון הראווה, אחת מהן התבססה על כתם בצבע כתום עז שגרם לי לבחור בו ולהתחיל לעבוד על הפרויקט. 

החלטתי ליצור חלון מונוכרומטי בעל מבנים מעניינים בצבע זהה לרקע, שבעזרת תאורה והצללה יספקו מצע מעניין לתכשיטים שלי אך לא ייגנבו את הפוקוס. 

במהלך שיטוט בעיר נתקלתי בפסל של תרנגול, בהשראתו החלטתי שהמבנים והמידוף בחלון הראווה יהיו מבוססים על חיות פלסטיק, בדומה לאלו המשמשות לקישוט גינות. הרעיון הפך לקולע יותר כשבחרתי להתמקד בפלמינגואים, מתוך הבנה שהצורניות והמבנה שלהם משרתים את כוונותי באופן המיטבי ובהיותם מלאי הומור, בדומה לאובייקטים שאני יוצר. 

הכתום היום כתום מאוד: יונתן לנדסברג וחבורת פלמינגואים מתגבשים לחלון ראווה (צילום: יח"צ)

מאחר שהיה לי חשוב להשתמש בפסלי החיות כמבנים ולא כדימויים, חתכתי והרכבתי אותם באופנים שונים ויצרתי מהם אובייקטים חדשים עבור חלל התצוגה. באמצעות כך ביקשתי לגרום לעוברי אורח לעצור מול חלון הראווה שלי, להתבונן בו ולהתעמק במבנהו ובתכשיטים המוצגים בתוכו. 

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של יונתן לנדסברג? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-06.01, החל מהשעה 19:00!
בודק...