קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של אופיר שטרן

חדשות ואירועים

קורס עיצוב תצוגה תשע"ו: חלון הראווה של אופיר שטרן

במסגרת קורס עיצוב תצוגה במחלקה לעיצוב תכשיטים, מתנסים הסטודנטים משנה ד' בתכנון, עיצוב והקמת חלונות ראווה עבור עבודותיהם האישיות ואנחנו מלווים אותם בתהליך החשיבה והיצירה:

אופיר שטרן // שנה ד' // סמסטר א', תשע"ו

  • מועד הקמת החלון: דצמבר 2015
  • מיקום: כניסה לבניין פרניק, חלון ימני

שילוב של חומרים "רכים" במתכות: בדרך לחלון הראווה של אופיר שטרן (יח"צ)

התכשיטים שלי מתאפיינים בקווים עדינים ובשילוב של חומרים רכים, כמו בדים וחוטים, במתכות איתן אני עובדת. כשהתחלתי לחשוב כיצד אציג אותם בצורה המיטבית בחלון הראווה שלי, הבנתי כי לבחירה בחומר הגלם חשיבות רבה: מחד, עליו "לדבר" באותה שפה עיצובית של התכשיטים ולהוות עבורם מצע מעניין; מנגד, עליו להבליט אותם ולהדגיש את איכויותיהם מבלי "לגנוב את ההצגה". 

במסגרת החיפוש אחר חומר גלם רך שיהיה מעניין לעבוד איתו וגם להסתכל עליו, בחנתי מגוון סוגי בדים וחוטים צבעוניים, אותם פרשתי בצורות שונות ובהרכבים משתנים.

באמצעות מניפולציות ידניות בחומר ושילוב בין מתכת לטקסטילים, הצלחתי ליצור מצע בצורת נוצות המתאפיין בתנועתיות ובמשחק בין דו לתלת-ממדיות. 

בדים וחוטים מטופלים הפכו למצע נוצות בעל תנועתיות ומשחק בין דו לתלת-ממד (יח"צ)

מצע ה"נוצות" שיצרתי איפשר לי גמישות רבה בעיצוב החלון, כמו גם יכולת שימוש רב-שכבתית באמצעותה "שיחקתי" בצפיפות המסה בחלל התצוגה. כך גם יכולתי להציב נישות ומעמדים עבור התכשיטים ללא צורך להשתמש בחומר גלם נוסף. 

אפשרויות המידוף השונות במרחב התלת-ממדי של הנוצות הובילו אותו למקם את התכשיטים באופן אינטואיטבי, תוך חלוקה לקבוצות רעיוניות בתוך החלון. 

  • איך יראה חלון הראווה הסופי של אופיר שטרן? הצטרפו להגשות הפתוחות שיתקיימו ביום רביעי, ה-02.12, החל מהשעה 19:00! 

~

בודק...