לשמר את ההיסטוריה: סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה לעיצוב טקסטיל שיחזרו את הווילונות בבית בן גוריון

חדשות ואירועים

לשמר את ההיסטוריה: סטודנטיות וסטודנטים מהמחלקה לעיצוב טקסטיל שיחזרו את הווילונות בבית בן גוריון

ביתם הפרטי של דוד ופולה בן-גוריון בתל אביב, הפך למרכז ארכיוני חינוכי ותרבותי, כפי שהתכוון בן-גוריון כשהוריש בצוואתו את הבית למדינת ישראל.

מאז נפתח הבית לקהל ב-1974 נעשה ניסיון לשמר את הרהיטים, התמונות והשטיחים, כפי שהיו כאשר פולה ודוד בן-גוריון התגוררו בו.

פרטי טקסטיל שהיוו חלק מהאופי הייחודי של הבית הוחלפו במהלך השנים ונותרו רק כזכרונות דהויים בתמונות ובסיפורים. 

בקורס, שהוא שיתוף פעולה של המחלקה לעיצוב טקסטיל ומחלקת השימור של בית בן-גוריון, הסטודנטים של שנה ג׳ קיבלו לידיהם צילומי ארכיון, ערכו מחקר על הבית, הנפשות יוצאות הדופן שהתגוררו בו ועל הטקסטיל שהיה קיים בו,  ושיחזרו באופן יצירתי ומקצועי את הוילונות המסוגננים שעיטרו את הבית, כדי להחזיר לבית חלק מן האווירה העיצובית הביתית שהייתה בו בזמן חייהם של דוד ופולה.

וילונות בבית בן גוריון

וילונות 4

בנוסף, התבקשו הסטודנטים בקורס להציע יוזמה בעיצוב טקסטיל שמטרתה להחיות את המקום וערכיו בתודעה הציבורית ולייצר קשר בין הציבור לבית ובין העבר להווה.

הצעות הסטודנטיות נעו במגוון רחב בין שערים טקסטיליים במרחב שדרות בן-גוריון בתל אביב, מוצרים מדליקים לחנות המזכרות של הבית, תיק המאפשר שמירה על סביבה נקייה ועוד.

וילונות 2 בבית בן גוריון

וילונות 3

בבית, שייפתח לציבור באוגוסט, עם סיום השיפוצים בו, ייתלו הוילונות הנבחרים שיודפסו באדיבותם של קורנית דיגיטל.

תודה למנהלת מחלקת שימור: אורורה לטרולו, מנהלת בית בן גוריון: נלי מרקמן, למנחות הקורס: יערה פרי ודנה בן שלום ולקורנית דיגיטל על הדפסת הווילונות בחסותם.

צילומים: מוטי מילרוד לעיתון "הארץ"

רוצים ללמוד במחלקה לעיצוב טקסטיל? השאירו פרטים ואחד מנציגי הלימודים שלנו יחזור אליכם בהקדם!

~~

  • הנני מסכים/ה כי הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך משלוח מידע ודברי פרסומת באמצעות הודעה אלקטרונית או SMS. ידוע לי כי באפשרותי להודיע בכל עת על סירובי לקבלת תכנים, דרך כלל או מסוג מסוים, באמצעות משלוח הודעת דואר אלקטרוני לכתובת moked@shenkar.ac.il.
בודק...