כוחה של מודעות: קורס משותף למחלקה לתקשורת חזותית וארגון The Natural Step מוצאים פתרונות לבעיית בזבוז המזון בעולם

חדשות ואירועים

כוחה של מודעות: קורס משותף למחלקה לתקשורת חזותית וארגון The Natural Step מוצאים פתרונות לבעיית בזבוז המזון בעולם

בזבוז מזון הינו אחד הגורמים המשמעותיים למשבר האקלים העולמי, ואחראי לכ-10% מפליטות גזי החממה. 50% מכלל הפירות והירקות המשווקים בעולם – נזרקים ולא מנוצלים. למעשה, ניתן היה לפתור את כל בעיות הרעב בעולם באמצעות שימוש במזון מבוזבז. ישראל מייצרת מידי שנה 2.5 מיליון טון פסולת מזון, כשמוערך שמחצית ממנה הייתה טובה לחלוטין למאכל בעת השלכתה.

לאנשי מיתוג, יש אחריות והזדמנות להעביר מסרים וערכים המשרתים אג׳נדות חברתיות וסביבתיות. בכוחם של מהלכים מיתוגיים מוצלחים לשנות דעת קהל, להגביר מודעות, ולהוביל לשינויים תפיסתיים מהותיים.

במסגרת מסלול מיתוג של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, יצרו 18 סטודנטים קמפיין שמציע פתרונות לבעיית בזבוז המזון בעולם. הקמפיין נולד כתוצאה משיתוף פעולה של המחלקה לתקשורת חזותית עם הארגון The Natural Step ישראל (TNS ישראל), שמוביל את הפרויקט הרחב ביותר במדינת ישראל לצמצום בזבוז מזון. 

במסגרת שיתוף הפעולה הסטודנטים הגו ומיתגו יוזמות ועסקים שבלב העשייה שלהם מוצע פתרון לבעיית בזבוז המזון בעולם. בניהם, מיזם שמסייע למסעדות למצוא שימושים חכמים לשאריות המזון וחומרי הגלם שעד כה נזרקים לפח, מותג סבונים שעשויים משאריות של מטעים ושדות גידול, פסטיבל לילדים שמפיק צבעים מפירות וירקות "פגומים", פוד-טראק קהילתי המבשל ממוצרים המיועדים להשלכה ועוד.

יעל בודשר מנחת הקורס אומרת: "כממתגים יש לנו את היכולת להפיח חיים במיזמים ומוצרים, להעניק להם חזות וקול ייחודי ולהפגיש אותם עם קהלי היעד שלהם. היכולת הזאת לעיתים מנוצלת למטרות שאינן מיטיבות עם העולם. בקורס ״מיתוג ערכי״ רצינו לתת לסטודנטים את ההזדמנות ואת האחריות להיות היזמים – ולברוא את המוצרים והמותגים שלהם, כאלה שישפיעו על העולם לטובה."

יואב גתי, שהנחה את הקורס לצד יעל, מוסיף: "המפגש של הסטודנטים עם ארגון TNS ישראל פקח את העיניים של כולנו והציב בפנינו מראה עגומה לאופן שבו הכלכלה התחרותית שבה אנו פועלים כממתגים, משליכה כמויות מטורפות של מזון, מייצרת עודפים, מזהמת ופוגעת בכדור עליו כולנו חיים. באמצעות החשיבה היצירתית של הסטודנטים והרוח היזמית שלהם, ביקשנו להביא לעולם מוצרים ומותגים שיעלו לסדר היום את הבעיה ויעודדו קהלי יעד חדשים לשנות תפיסות קיימות ולעודד צמצום בזבוז מזון. התקווה שלנו עכשיו היא למצוא את השותפים המתאימים שירימו את הכפפה, ויעזרו למיזמים המדהימים האלו לקרות ולעשות טוב."

לדברי ד"ר מיכל ביטרמן, מנכ"לית ומייסדת TNS ישראל: "שיתוף הפעולה היצירתי בין שנקר לבין ארגון The Natural Step ישראל היה מעורר השראה. המטרה שלנו הייתה לחשוף את הנושא הבוער בו עוסק הארגון במהלך העשור האחרון, של צמצום בזבוז מזון, בפני קבוצת סטודנטים איכותית, בכדי שיוכלו להציע רעיונות יצירתיים, חדשניים, מעניינים ופרקטיים להתמודדות עם הנושא. בזבוז המזון הוא אתגר עצום ובעל השלכות סביבתיות, כלכליות וחברתיות משמעותיות". ומוסיפה "זכינו להיות שותפים בקורס מרתק עם צוות מקצועי ומחויב שליווה את הסטודנטים לכדי עשייה מעוררת השראה. עם סיום הקורס נדאג לאמץ את התוצרים וניקח אותם לעשייה פרקטית וקידום העלאת המודעות ושינוי התנהגות במטרה לערב כמה שיותר ארגונים ואנשים לשינוי המצב הקיים לטובת הפסקת בזבוז והשלכת מזון. המסר הכי חזק מהקורס הוא שהדור הנוכחי מוכן ואף מעוניין להירתם לשינוי וכי המצב חייב להשתנות".

~

על הפרויקטים:

  • Nose to tail / מאיה בן-אריה

מיזם המשתף פעולה עם המסעדות המובילות בעיר ומאפשר להן למצות את חומרי הגלם שלהן ולייצר עבור לקוחותיהן מארזי שאריות לבישול מתכונים נבחרים.

  • SIEZ / ניצן פרידמן

מותג סבונים ותכשירי רחצה אקולוגיים המופקים משאריות ופחת של מטעים ושדות גידול.

ניצן פרידמן

הפרויקט של ניצן פרידמן

  • פסטיגמנט / מיכל לוי

מיתוג פסטיבל חוויתי לילדים המזמין אותם להפיק צבעים מירקות ופירות ״פגומים״ ו-״עייפים״

מיכל לוי

הפרויקט של מיכל לוי

  • Good to go/ דניאל מדמוני

פוד-טראק קהילתי המבשל ממוצרים המיועדים להשלכה מנות, מיצים ותבשילים

דניאל מדמוני

הפרויקט של דניאל מדמוני

  • שבוע הצמבוז/ הדר לוזון

הצעה למיתוג ואירועי ״שבוע הצמבו״ז״ (צמצום בזבוז מזון)

בודק...