ביקור המחלקה לעיצוב תכשיטים בחדר הבקרה ומרכז המבקרים לתכנית החלל רקיע

חדשות ואירועים

ביקור המחלקה לעיצוב תכשיטים בחדר הבקרה ומרכז המבקרים לתכנית החלל רקיע

סטודנטים וסטודנטיות מהמחלקה לעיצוב תכשיטים סיירו השבוע במשרדי צ'ק פוניט – משכנם של חדר הבקרה ומרכז המבקרים לתכנית החלל רקיע, במסגרת קורס הנגשה של שנה ג, בהנחיית אורי סאמט ויעל אוליאל, המתקיים בתמיכת פעילות מרכז SpaceShenkar, המרכזים את פעילות שנקר ונושאי החלל, בניהולה של בר בראנץ.

המתחם כולל חדר בקרה חדשני וראשון מסוגו שהוא הלב הפועם של משימת רקיע בישראל. דרכו מתנהלת התקשורת עם האסטרונאוט השני בחלל איתן סטיבה במהלך משימתו בחלל, וממנו יעקבו מדענים, אמנים ואנשי חינוך אחר פעילותו של האסטרונאוט הישראלי בתחנת החלל הבינלאומית. 

תכשיטים בחלל

בנוסף לחדר הבקרה, ישנו מרכז מבקרים אשר עוצב בהשראת משימת רקיע ונועד להנגיש לקהל המבקרים את המשימה.

צ'ק פוינט, תארח את מתחם משימת רקיע במהלך שהותם של צוות ה-Ax-1 בתחנת החלל הבינלאומית. קריית ההדרכה של צ'ק פוינט, בה מתקיימות בימי שגרה תוכניות הכשרה מיוחדות להשתלבות בתעשיית ההיי-טק, תהפוך למתחם מבקרים ראשון מסוגו בארץ.

הסטודנטים סיירו במתחם עם המנהל המדעי של המשימה, ד"ר אלירן חמו, וכך נחשפו לעוד מידע עבור העיצוב שלהם לקורס הנגשה שהשנה יתמקד בחלל.

במסגרת הקורס יפתחו הסטודנטים/יות מוצרים המאפשרים הנגשה של סיוע פיזי או מנטלי לנשים בתחום החלל. המוצרים יכוונו לטכנולוגיות ולחומרים שיהיו זמינים בעתיד הקרוב, עם דגש על פונקציונליות חכמה. הסטודנטים יפגשו עם דמויות מפתח בתחום היזמות והחלל ואף ישתתפו באירועי שיא והכשרה בשטח על מנת להעמיק את ההבנה שלהם לתנאים בחלל והצרכים הספציפיים של נשים בחלל.

בודק...