פרימדונה: ReDress תערוכת אופנה תקופתית בשנקר

חדשות ואירועים

פרימדונה: ReDress תערוכת אופנה תקופתית בשנקר

18 מערכות לבוש ופרטים מתוכן אשר שוחזרו מדגמים תקופתיים ממאות שונות מההיסטוריה של העולם המערבי על ידי סטודנטים משנה ב' של המחלקה לעיצוב אופנה במסגרת פרו סמינריון בתולדות הלבוש בהנחיית מוני מדניק, אנה סולו יבגני ושלומית פוגטש, יוצגו בתערוכת האופנה ReDress, שתפתח היום בגלריית לורבר בשנקר.

הדגמים שוחזרו בהתאמה מלאה לדגמים תקופתיים קיימים לאורך ההיסטוריה של העולם המערבי, באמצעות מחקר עיוני ומעשי ובהסתמך על חומרים מקוריים – צילומים, ציורים, גזרות אותנטיות וטכניקות תפירה וקישוט. דרך שחזורים אלו, ניתן ללמוד את האבולוציה של הלבוש לאורך השנים ולהבין את המטען ההיסטורי העשיר כהשראה לעיצוב בן זמננו.

כמדי שנה, הסטודנטים מאותגרים מחדש והשנה התבקשו לתפור את הדגמים מבדים וחומרים שונים, כולם בגוונים אדומים, כשלמעשה זה האלמנט היחיד בשחזור הדגמים שאינו נאמן למקור. ההחלטה לשחזר את הבגדים בצבע האדום, הגיעה מהרצון לחזק ויזואלית את הפרטים העיצוביים ואת הדגם כולו. הצלליות התקופתיות השונות ומורכבות הדגמים, קיבלו כוח מחודש ונוכחות שאין שנייה לה דרך השימוש בגווני האדום השונים. אין צבע נוסף כמו הצבע האדום שמרגיש כה בסיסי, רגשי, מבטא אנרגיה, כח, תשוקה ופיתוי.

בראש העמוד: דגמים של איציק רוקח, עמרי אלבו ושיר כהן (צילום: שי נייבורג)

בודק...