שיתוף ידע: המאמר של ד"ר מאירה לוי מציג מודל אגילי להגדרת דרישות עבור מערכות ניהול ידע בהקשר עסקי בכלל, ובקידום קיימות בפרט

חדשות ואירועים

שיתוף ידע: המאמר של ד"ר מאירה לוי מציג מודל אגילי להגדרת דרישות עבור מערכות ניהול ידע בהקשר עסקי בכלל, ובקידום קיימות בפרט

'"

קורסים בהנדסת תעשייה וניהול מהווים כר ללמידה וליצירת ידע חדש, מה שמאפשר מחקר יישומי שמעשיר את הסטודנטים ואת הקהילה המחקרית בכלל.

rnrn

"המאמר שלי (שפורסם בעיתון REJ וניתן לקרוא כאן) בשיתוף עם עמיתיי פרופ' עירית הדר מאונ' חיפה, וד"ר יצחק אביב מאונ' תל-אביב מרחיב את עבודת הדוקטורט של ד"ר יצחק אביב שנעשתה באונ' חיפה בהנחיית פרופ' עירית הדר ובהנחייתי ועסק בניתוח והגדרת דרישות של מערכות ניהול ידע", מספרת ד"ר מאירה לוי – מרצה בבית הספר להנדסת תעשייה וניהול בשנקר וכותבת המאמר.

rnrn

"עם השנים הורחב המודל התיאורטי ונוספה לו השכבה האג'ילית, המאפשרת בחינה ארגונית בצורה איטרטיבית, גיוס הדרגתי של בעלי ענין, הוכחת היתכנות של ניהול ידע בהקשר של תהליך עסקי ספציפי והרחבת התיקוף וההטמעה בכלל הארגון."

rn", #, #, "

המאמר פורסם בכתב העת Sustainability, ובו נבחן המודל החדש לאור מקרי בוחן שנלמדו במסגרת הקורס "היבטי ניהול ידע בתעשייה", שהועבר במסגרת התואר השני בבית הספר להנדסת תעשייה וניהול.

rnrn

"היופי של המודל הוא ברלוונטיות וברב-תחומיות שלו להנדסת דרישות תוכנה בכלל ולתהליכי קיימות בפרט", מרחיבה לוי. "תהליכי קיימות מחייבים שיתוף בידע והכנסת רגולציות באופן הדרגתי למוסדות ולארגונים. הבחינה של התהליכים, לאור המודל המוצע, יכולה לקדם את האג'נדה הכה חיונית להרחבת שותפי ומקדמי קיימות בארגונים ומדינות עם תרבויות ונהלים מגוונים, שלעיתים מחייבים התגברות על התנגדויות ואינטרסים מנוגדים."

rnrn

המאמר מהווה דוגמא אחת מיני רבות לצורך בהעברת ידע ושיתוף פעולה בין דיסיפלינות, במקרה זה הנדסת דרישות תוכנה וקיימות. מחקרים רבים כיום מקדמים שיתוף פעולה דומה כגון בין הנדסת דרישות ותקשורת חזותית.

rn", #, #'

בודק...