כנס המחקר, היצירה והפיתוח בשנקר

חדשות ואירועים

כנס המחקר, היצירה והפיתוח בשנקר

במהלך חודש יוני 2022 נערך כנס מחקר היצירה ופיתוח בחסות רשות המחקר היצירה והפיתוח בשנקר.

את הכנס פתח נשיא שנקר פרופ' שיזף רפאלי שהדגיש את הייחודיות של שנקר כמוסד אקדמי השם את המחקר בראש סדר היום האקדמי, כחלק מהעיקרון שמחקר ויצירה הם חלק בלתי נפרד מהעיסוק האקדמי של חברי הסגל.

פרופ' שמואל קניג, סגן הנשיא וראש רשות המחקר והיצירה, הוסיף שמחקר הוא הבסיס לקידום הסגל הבכיר והנלווה (בעיקר בדרגות הבכירות של מרצה בכיר, פרופ' חבר ופרופ' מן המניין). מימון המחקר ע"י גופים מחוץ לשנקר הוא המקור לקידום המחקר והאפשרות העיקרית לתגמול חברי הסגל והסטודנטים המעורבים בביצוע המחקרים.

פרופ' שמואל קניג בכנס יצירה ופיתוח

פרופ' שמואל קניג

בהמשך ניתנה סקירה על אודות המחקרים הממומנים בשנקר ואילו שנשלחו במסגרת קולות קוראים למימון ומחכים לתוצאות השיפוט.

גב' ג'סיקה סטרוויס – ראש תחום למדעי החברה, הרוח והתרבות ב-ISERD – מנהלת ישראל-אירופה למחקר וחדשנות, הציגה את תוכנית המו"פ של האיחוד האירופאי – Horizon Europe. נסקרו הנושאים העיקריים של התוכנית שהחלה ב-2021 ותסתיים ב-2027 בתקציב כולל של 95 מיליארד יורו.

גב' קארין מאיר רובינשטיין – נשיאת IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, הציגה את האפשרויות במסגרת IATI. 

מיכל פאוזנר, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת חזותית, ניהלה את הפאנל בהשתתפות נציגים מ-ARC – מרכז החדשנות של בית החולים שיבא. במסגרת ARC נערכים שני מחקרים בהשתתפות חברי סגל בשנקר, ונסקרו האפשרויות בנושא הבריאות והרפואה. 

דר' חני הרינג – סגנית מנהלת הקרן הדו-לאומית ישראל ארה"ב – BSF, הציגה את עקרונות המימון והקולות הקוראים לשנה הקרובה של ה-BSF. 

יוסי כהן – מנהל מסחור הידע ברשות לחדשנות הציג את תוכניות המחקר והפיתוח הקיימות שהפתוחות לאקדמיה למו"פ משותף עם התעשייה. 

בסיום הכנס הודה פרופ' קניג לדניאל אלטמן  – מנהל חדשנות, פיתוח ואסטרטגיה בשנקר, על ארגון הכנס וקרא לחברי הסגל ליזום פניות לתוכניות השונות במחקר ויצירה. הודגשה יכולת הרשות למחקר בשנקר לממן את פעילות ייזום הפרויקטים, הכנת ההצעות וניהול הפרויקטים.

בראש העמוד: פאנל ARC

בודק...