המרכז לחדשנות וחקר הטקסטיל בישראל, זכה במענק הרשות לחדשנות לפיתוח טקסטילים רפואיים

חדשות ואירועים

המרכז לחדשנות וחקר הטקסטיל בישראל, זכה במענק הרשות לחדשנות לפיתוח טקסטילים רפואיים

Cirtex Shenkar – המרכז לחדשנות וחקר הטקסטיל בישראל ע"ש דוד וברברה בלומנטל – זכה במענק של 400 אלף ש"ח למחקר ופיתוח הדור השני של בדי טקסטיל ומשטחים בעלי פעילות אנטי-וירלית ואנטי בקטריאלית על בסיס פולימרים פעילים.

הפרויקט, בהובלת פרופ' אליזבת אמיר, הוא דור המשך למחקר הראשון שפותח על ידה, שהראה על פעילות קטילה של נגיף הקורונה בשיעור של 99.86% (כפי שנבדק בהתאם לדירקטיבות האירופאיות והתקינה האמריקאית).

ד"ר אליזבת אמיר

בתמונה: ד"ר אליזבת אמיר

עם ירידת הדרישה למסכות פנים להגנה מפני הנגיף, הצורך להתנהל בסביבה נקיה מחיידקים ווירוסים הפך להיות מהותי בחיי היום יום שלנו.  במסגרת הפרויקט יחקרו ויפותחו שיטות חדשניות לסינתזה של הפולימר הפעיל (פוליאנילין), שיאפשרו יישום יעיל בהדפסה וריסוס לכיסוי מבוקר ובעל אדהזיה טובה, החל ממשטחים שונים כגון קירות, רהיטים וידיות, בדים ממגוון סוגים (סיבי פוליאסטר, כותנה, ניילון, פוליפרופילן, מתכת ועוד), ועד ליישומים מגוונים כמו מדים לצוותים רפואיים לשימוש רב פעמי, כלי מיטה רב פעמיים, בגדים, וילונות ואף פילטרים למערכות הובלה ומיזוג אוויר.

בסירטקס מלווים את הפרויקט בפעילות של פיתוח עסקי הן לכיוון של תעשיות של ציוד רפואי, הן לתעשיות ליישום הציפויים בהדפסה וריסוס והן למשתמשים הסופיים.

בדוח הוועדה המקצועית של הרשות לחדשנות צוינה הגישה החדשנית של הפרויקט, ההתאמה לשוק ופוטנציאל היישום.

הערכת רשות המחקר בשנקר, צוות סירטקס וצוות הרשות לחדשנות היא שעמידה ביעדים שהוגדרו תביא, בסיכוי גבוה, לרישום פטנט בשנקר להגנה על ההרכב והטכנולוגיה המוצעים.

צילום: אחיקם בן יוסף

בודק...