הבל היופי, הדור הבא: פתחתם מוצר הנדסי חדשני? אין לכם סיכוי אם הוא לא מעוצב!

חדשות ואירועים

הבל היופי, הדור הבא: פתחתם מוצר הנדסי חדשני? אין לכם סיכוי אם הוא לא מעוצב!

'"

"היופי הוא סוג של כשרון – למעשה, הוא נשגב מהכישרון, שכן אינו דורש הסבר. הוא אחת העובדות הגדולות בעולם, כמו אור השמש או האביב או השתקפותה של הקונכייה הכסופה, המכונה בפינו ירח, במים אפלים. אי אפשר להטיל בו ספק. יש לו זכות אלוהית למלוכה" (אוסקר וויילד, מתוך "תמונתו של דוריאן גריי")

rnrn

חברת "מוטורולה" הייתה חלוצת הסלולר העולמית, עוד בתקופה שבה רובנו תיקשרנו בעזרת שתי קופסאות קוטג' ריקות מחוברות בחוט. המכשירים המהימנים והעמידים שלהם, לצד התנהגות ארגונית הידועה בדייקנותה ובשיווק ההוגן שלה, לא הספיקו להציל את המוניטין – שנפגע בגלל דבר אחד: העיצוב. המכשירים של "מוטורולה" היו פשוט כעורים להפליא, מוכרחים להודות. משקולות כבדות ומגושמות, בלי הסקס-אפיל של "סמסונג" ושל "אפל", מיס יוניברס הבלתי מעורערת. איך כתב אריסטו? היופי הוא מכתב ההמלצה הטוב ביותר. 

rnrn

rn

בתחילת שנות האלפיים, המהפיכה הסלולרית שינתה את חיינו. באמצע 2008, הטלפונים החכמים גרמו לנו לתהות איך הסתדרנו עד היום בלעדיהם ובשנתיים האחרונות, לדעת רבים, המהפכה הסלולרית השלישית היא המיכשור הלביש (Wearables).

rn

rnrn

בשנת 2015, נמכרו בארה"ב למעלה מ-50 מיליון Wearables, מתוכם בעיקר שעונים וצמידים חכמים, שבין היתר מודדים תנועה, צעדים, הפרעות שינה וביומטריקה. בשנים הקרובות, בין היתר בעקבות השקעה של מילארדים על-ידי חברות מוצרי צריכה ולא רק חברות טכנולוגיה, התחזיות הן שקצב החדירה של המיכשור הלביש יהיה מהיר פי כמה מזה של חבריו הסלולריים. אגב, זה לא מוגבל רק לצמידים ולשעונים. חברות אופנה וביגוד ספורט כמו "נייקי" ואחרות כבר משלבות טכנולוגיות חכמות בבדים ובבגדים.

rnrn

rnrn

בתצוגות סוף השנה של מכללת שנקר, עלו על המסלול פרויקטים חדשניים של בוגרים ובהם שמלה שמקבלת סמס מהדרך ומשנה, בהתאם לאירוע, את המראה שלה; מעיל אחר מודד את רמת הלחץ של הלובש ובתגובה "צועק" ושולח הודעת טקסט לאנשי קשר עם אותות מצוקה ומיקום הלובש. בין היתר, יש תכשיטים שמשלבים אפשרויות אלקטרוניות ודיגיטליות, שעון שסופר לאחור את הזמן שנותר לישון, שרשרת שנדלקת כשמסמיקים וסיכה וחפתים, שנדלקים כשבני הזוג אוחזים ידיים. 

rnrn

למידע נוסף על לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה, לחצו כאן >>

rnrn

בשלוש השנים האחרונות התהדק שיתוף הפעולה בין סטודנטים לעיצוב אופנה והנדסת תוכנה במכללת שנקר והוליד קורס משותף, במסגרתו שילבו כוחות במטרה להציג "בגד חכם, לביש, ורצוי עם חוש הומור". מדובר במערכות לבוש שמיועדות לאיתור והתראה ומתאימות את עצמן לסביבה, תוך שמירה על מראה אסתטי ושימושי. אותם פרטי לבוש, המשלבים פיתוחים טכנולוגיים, נוצרו בתפר שבין עיצוב להנדסה, והוצגו בתערוכת הבוגרים השנתית של שנקר.

rnrn

"המציאות היום היא, שגם אם פיתחת מוצר הנדסי מצויין אבל העיצוב שלו בינוני, גובר הסיכוי שהוא ייכשל", מצהיר ד"ר אמנון דקל, ראש המחלקה להנדסת תוכנה במכללת שנקר: "הנדסת תוכנה, להבדיל ממדעי המחשב, מתמקדת בתעשייה ובשירותי תוכנה. הערך העיצובי זוכה לטיפול קפדני, מאחר שאנחנו מחברים בין סטודנטים להנדסה וסטודנטים לעיצוב. זה ייחודי לא רק בשוק המקומי אלא גם ברמה העולמית", הוא מוסיף.

rnrn

ד"ר דקל מדגיש כי "העובדה שקיבלתם הכשרה בעיצוב תבדיל אתכם ממועמדים אחרים לתפקידי פיתוח, ניהול פרויקטים ואפילו בהמשך, עשויה להוביל לתפקידי ניהול בכירים בארגונים מובילים. בשנים הקרובות, ההצלחה של מוצרים תוכנתיים בשוק תהיה תלויה ברמת העיצוב והגימור שלהם".

rnrn

מעוניינים לדעת עוד על לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה? לקבלת מידע נוסף, לחצו כאן >>

rn", #, #'

בודק...