כנס "מחוברים – טקסטיל ישראלי | אקדמיה, תעשייה, ממשלה" בשנקר

חדשות ואירועים

כנס "מחוברים – טקסטיל ישראלי | אקדמיה, תעשייה, ממשלה" בשנקר

היום (ג', 29.03.22), נערך במכללת שנקר כנס "מחוברים – טקסטיל ישראלי | אקדמיה, תעשייה, ממשלה", שעסק בעניינים הבוערים לתעשיית הטקסטיל המקומית כיום: סביבה וקיימות, חדשנות ויצירה, הזדמנויות ושת"פים בינלאומיים, אתגרי התעשייה, מגמות צרכניות ועוד.

את הכנס ארגנו בשיתוף פעולה המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר יחד עם איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים.

שירה שובל, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב טקסטיל ואחת ממקימות הכנס, פתחה בנאומה ואמרה "רבות נאמר על תעשיית הטקסטיל המקומית, על מפעליה הגדולים שהעסיקו ערים שלמות, על כך שהייתה התעשייה המובילה של מדינת ישראל ומשכה אליה קניינים ואנשי מקצוע מכל העולם, ועל האתגרים הגדולים שניצבו – וניצבים – בפניה עם העלייה של האופנה המהירה ומעבר של תהליכי יצור למדינות המזרח.

שירה שובל

שירה שובל

טקסטיל היה ויהיה במרכז חיינו, גם בלי שתמיד ניתן על כך את הדעת. כיום אנו רואים כיצד הידע הייחודי של אנשי ונשות טקסטיל הולך ומשתלב במגוון רחב של תחומים – גם כאלה שלא נחשבו, באופן מסורתי, כתחומים רכים. אנu רואים כיצד תעשיית הטקסטיל עושה צעדי ענק מתעשיית שרות לתעשיית ידע."

עוד בגזרת נאומי הפתיחה, הרחיב פרופ' שיזף רפאלי – נשיא שנקר – על ההיסטוריה של תחום הטקסטיל והקשר בין המקצוע לאיגוד התעשיינים ולשנקר: "שנקר נוסדה כתוצאה מיוזמה של איגוד התעשיינים ועיסוק בטקסטיל, שהיה אז התעשייה המרכזית והמובילה בישראל.

פרופ שיזף רפאלי

פרופ' שיזף רפאלי

המחלקה לעיצוב טקסטיל ממשיכה להגדיר את החומר, לספר את הסיפור ורוקמת עתידים חדשים שהטקסטיל יכול לעסוק בהם – לבוש, בנייה, ביטחון ורפואה. התעשייה התפתחה והשתנתה מאוד – זו כבר לא תעשייה ענקית, אלא אוסף של תעשיות קטנות, חכמות, זריזות ומחדשות, ואנחנו בשנקר גאים להיות בחוד החנית של החידוש הזה – במחקר, טקסטיל חדש, חיפוש אחר יישומים ותיקונים וחידושים בתחומים רבים."

רמזי גבאי

רמזי גבאי – ראש ארגון התעשיינים

בין דוברי ואורחי הכנס, שכלל 5 מושבים של הרצאות, דיונים ושיחות, שמחנו לארח את מר מוחמד באובואה – נשיא איגוד הטקסטיל והאופנה של מרוקו, שהגיע לשנקר לביקור קצר, רגע לפני שחזר למרוקו לאחת מתערוכות הטקסטיל הבינלאומיות החשובות בתחום.

שיזף רפאלי, אורית אפרתי, מומחד באובואה

מימין לשמאל: פרופ' שיזף רפאלי, אורית אפרתי – יו"ר חבר הנאמנים של שנקר ומר מוחמד באובואה

כמו כן, השתתפו בו שחקנים מובילים בתעשייה הישראלית, לצד קובעי מדיניות בממשלה, והוצגו בו פרויקטים מעוררי השראה מתוך שנקר.

המפגש המשולש – אקדמיה – תעשייה – ממשלה – מביא את הערך ללמידה, יצירה, חדשנות ושיתופי פעולה עתידיים לתעשייה מתקדמת בענפים רבים: חקלאות, ביטחון, רפואה, חלל, ספורט, אופנה ועוד.

צילומים: אחיקם בן יוסף

בודק...