בין האמת שלי לשלך: מעצבות התכשיטים קארין רוי אנדרסון וסופיה ביורקמן בהרצאה בשנקר

חדשות ואירועים

בין האמת שלי לשלך: מעצבות התכשיטים קארין רוי אנדרסון וסופיה ביורקמן בהרצאה בשנקר

מעצבות התכשיטים קארין רוי אנדרסון וסופיה ביורקמן, מגיעות לארץ במסגרת תערוכת צורפות עכשווית "בין האמת שלי לשלך" שמוצגת במוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון.

המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר תארח את המעצבות לערב הרצאות הפתוח לסטודנטים, בוגרים וחובבי עיצוב בארץ.

על המעצבות:

קארין רוי אנדרסון | תכשיטים עבורה הם תקשורת. החיים של יצירה מתחילים ברעיון או כאשר מתנסים בחומר. כאשר היצירה המוגמרת פוגשת קהל מתחיל תהליך נוסף. החוויות שלה מתערבבות עם המחשבות והאסוציאציות של אחרים והאובייקט מתפתח. החיבור האינטימי ללובש ולגוף הופך את היחס אל הנמען למיוחד מאוד.

מאז 2010 אנדרסון מנהלת את גלריה ארבע בגטבורג, המייצגת כ-40 אמני תכשיטים שונים ומציגה תערוכות עם אמנים מכל העולם. ארבע היא גם סדנה בהשתתפות עם שלוש קולגות: חנה לילג'נברג, לינה אריקסון ואמלי אנגסטרום.

עיצוב של קארין רוי אנדרסון

סופיה ביורקמן | ילידת שוודיה. לאחר התואר השני בשנת 1998 פתחה את גלריה PLATINA שנפתחה לציבור בשנת 1999. מאז היא עובדת כצורפת ומעצבת תכשיטים ואוצרת פרויקטים של יוצרים בשדה התכשיטים.

ביורקמן מאמינה בתכשיטים שמרתקים, מעצבנים ומדגדגים. היא מייצרת תכשיטים שמפקפקים במבנים לא כתובים ושמושכים אחרים לחשוב ולהרגיש. היא עונדת תכשיטים שממחישים את מחשבותיה, דנה בתכשיטים שעלולים להיראות מוזרים לצופה ומוכרת תכשיטים המחזקים את רגשותיהם של אנשים. ביורקמן חושבת על תכשיטים כמיניאטורות של תוכן החיים וחולמת על תכשיטים עם מסרים סאבלימינליים.

עיצוב: סופיה ביורקמן

במסגרת התערוכה "בין האמת שלי לשלך", ראש המחלקה לעיצוב תכשיטים, אורי סאמט, ישתתף יחד עם מעצבים וצורפים בינלאומיים מובילים. 

התערוכה מתקיימת במסגרת משותפת של שלוש תערוכות בחסות עיריית רמת השרון.

אוצר אורח של התערוכה במוזאון הגאולוגי ברמת השרון: אריאל לאביאן.

אוצרת אחראית על שלושת התערוכות: רחל ששפורטה.

בראש העמוד: תכשיט של סופיה ביורקמן (צילום: אתר רשמי)

בודק...