רוצים להכיר עולמות חדשים של הנדסה ולהשתלב בתעשיית ההייטק? תואר בהנדסת פלסטיקה ופולימרים ישנה לכם את העתיד!

חדשות ואירועים

רוצים להכיר עולמות חדשים של הנדסה ולהשתלב בתעשיית ההייטק? תואר בהנדסת פלסטיקה ופולימרים ישנה לכם את העתיד!

רובכם ודאי השתאיתם כשקראתם לראשונה על מערכת כיפת ברזל, על מדפסות תלת-ממד או אפילו על צבע רחיץ לקיר. מעטים יודעים שמאחורי כל אחת מההמצאות של העידן בו אנו חיים עומדים מהנדסי פולימרים ופלסטיקה ושהמקצוע בו הם מחזיקים הפך לאחד המבוקשים בתעשייה. אז איך לומדים תואר מדעי מרתק ובסיומו מרוויחים הרבה כסף? שאלנו את פרופ' חנה דודיוק – ראש המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים בשנקר – ואחת החוקרות המובילות בתחומה בעולם:

"זה כמעט אבסורד", אומרת פרופ' דודיוק: "לא הרבה יודעים שקיימת אפשרות ללמוד תואר ראשון או שני בהנדסת פולימרים, אבל מי שכן – מיד עושה הכל כדי להתקבל".

פרופ' דודיוק לא מופתעת. גם היא בוגרת תארים גבוהים בכימיה, שלאחר לימודי הדוקטורט שלה בהצטיינות התקשתה למצוא עבודה שתוכל להתפרנס ממנה בכבוד. המזל של פרופ’ דודיוק היה שבסוף שנות ה-70 קיבלה הצעת עבודה ברפא"ל, שהצריכה אותה להתמחות בחומרים ותהליכים, בעיקר בפולימרים ובדבקים. לאחר 20 שנה ברפא"ל, היא ניהלה תחתיה כ-200 אנשים שהגו, תכננו ובנו מוצרים חיוניים לפרוייקטים בטחוניים שונים.

לימודי הנדסת פולימרים ופלסטיקה מעניינים אותך? למידע נוסף ולהרשמה לחצו כאן >>

"ראיתי איך כל יוצאי המחלקות לכימיה שרוצים להשתלב בתעשיות ההייטק בארץ, ואפילו בעולם, לא מגיעים עם הכשרה נכונה וצריכים להתחיל ללמוד הכל בזמן העבודה עצמה", מספרת דודיוק ומוסיפה כי "היה לי ברור שבארץ חייבת להיות מחלקה שתכשיר מראש מהנדסים לתעשיית ההייטק.

יחד עם מכללת שנקר וביוזמת פרופ’ שמואל קניג – ראש התואר השני בהנדסת פלסטיקה ודיקן הפקולטה להנדסה בשנקר – נבנתה תכנית לימודים מקיפה ויסודית של 4 שנים. המועצה להשכלה גבוהה הסכימה להכיר בתואר והשאר היסטוריה". כעשור לאחר מכן הוכר גם התואר השני (M.Sc) על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.

הנדסת פולימרים ופלסטיקה זה העתיד

בעוד שהכימיה הקלאסית בנוייה על מולקולות קטנות – "צנועות", אם תרצו – לפולימרים יש כבר שאיפות גדולות יותר. הרבה יותר: אם נפרוש מליוני מולקולות קטנות שחוברו למולקולה אחת גדולה, נוכל להקיף איתן את כל כדור הארץ. הריאקציה הזו, בה האדם מחבר יחד הרבה מולקולות, נקראת "ריאקציית שרשרת" והתוצר שלה הוא פולימר ("פולי" = הרבה, "מר" = יחידה). פולימרים מסוג זה קלים מאוד (יחס של גרם לסמ"ק), חזקים מאוד ולא יקרים.

בניגוד למשאבים אחרים, פולימרים סינתטיים אינם נחפרים מהאדמה אלא מיוצרים בצורה מלאכותית מחומרים אחרים. כך גם ניתן אף לסנתז אותם שיהיו מתכלים, על פי רוב מקני סוכר וצלולוזה.

~~

מצילים את העולם מולקולה אחר מולקולה

מעבר להקפדה על קיימות ושמירה על הסביבה, להנדסת פולימרים חלק גדול מאוד באיכות החיים שלנו כיום: מהנדסי הפולימרים והפלסטיקה שוקדים לילות כימים על ייצור חומרים שמשמשים עבור רפואה (ביו-פולימרים האחראיים לייצור לב מלאכותי, שתלים למיניהם ועוד), עבור אמצעי ביטחון (מערכות מיגון, טילים, מטוסים ועוד) ועבור טכנלוגיות עתידיות בהן, כמובן, גם הדפסה בתלת-ממד ואריזה בעלת יכולת שמירה על איכות המזון והתרופות.

בארץ, מכללת שנקר הינה המוסד האקדמי היחיד שמציע תואר B.Sc. ו M.Sc. בהנדסת פולימרים ופלסטיקה. התואר, אותו מרכזת פרופ' דודיוק, נפרש על פני 4 שנות לימוד כאשר בשנה השניה הסטודנטים יכולים לבחור ולהעמיק באחת משלוש התמחויות, שהן גם הטרנדים הכי חמים כיום בשוק העבודה: אריזה, אקולוגיה ופלסטיקה ירוקה; תכנון למוצרי פלסטיקה והדפסות תלת-ממדיות; הנדסת פולימרים לתחום הרפואה.

מי שבוחר ללמוד הנדסת פולימרים ופלסטיקה זוכה לשלב בין לימודי חומרים להנדסה, ולדברי פרופ' דודיוק – כבר במהלך לימודיו סביר שיקבל הצעות עבודה מפתות מחברות מובילות בתחום ויהנה ממשכורות גבוהות ומתגמלות. כי ככה זה כשמתמחים באחד התחומים המרתקים והנדירים בתעשייה!

מעניין אותך לדעת עוד על לימודי הנדסת פולימרים ופלסטיקה? לקבלת מידע נוסף לחצו כאן >>

~

בודק...