האמנות בוערת בכם? בואו להגשים חלום בלימודי תואר ראשון במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר!

חדשות ואירועים

האמנות בוערת בכם? בואו להגשים חלום בלימודי תואר ראשון במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר!

'"

אמנות היא דבר שמגיע מהבטן, היא תשוקה, היא הרצון לביטוי עצמי למול חברה שלמה. אז מדוע האמנים המובילים ברחבי העולם לא מסתפקים ביצירה עצמית ופונים ללמוד אמנות במוסדות אקדמיים לתארים מתקדמים? פרופ' לארי אברמסון, חבר סגל בכיר וממייסדי ביה"ס לאמנות רב-תחומית בשנקר, מסביר כמה דברים שאולי לא ידעתם וגם מסביר מה הליך הקבלה לתואר הראשון. מתעניינים בלימודי אמנות לתואר B.F.A? הכתבה הזו בשבילכם!

rnrn

"מחלקת אמנות במוסד אקדמי נחשב היא חממה אמיתית לכל מי שחולם להיות אמן או גילה לפתע שהיעוד שלו הוא באמנות", אומר פרופ' אברמסון. למעשה, אם במחצית השניה של המאה ה- 20 תפיסת האמנות והוראת האמנות היו נעוצות בהתמחות פרטנית במדיום אחד (ציור, פיסול, צילום ועוד), הרי שהאמנות של היום שונה מהאמנות הקלאסית ואפילו המודרנית במובנים רבים, בעיקר בכך שהיא חוצה מדיות ומשלבת בתוכה תחומים שונים: רישום, ציור, הדפס, מחשב, פיסול, צילום או אפילו וידאו. זאת גם הסיבה, מסביר פרופ’ אברמסון – אמן ומורה מהשורה הראשונה בעצמו – ששנקר החליטה לפתוח ב 2008 את המחלקה האקדמית ללימודי האמנות הצעירה ביותר בתחומה בעולם ולתת לסטודנטים שלה ללמוד את כל המדיומים באופן רב-תחומי תחת קורת גג אחת, מבלי לעבור בין מחלקה למחלקה ואפילו מבלי להשקיע זמן בלימוד תחומים שאינם רלוונטיים ישירות להכשרתו של אמן, כמו הוראה. בנוסף, מתגאה המחלקה הצעירה בכך שדווקא בגלל גילה הצעיר היא משוחררת מעכבות, חדשנית ומעודכנת. 

rnrn

rn", #, #, "

"אחת המגמות החשובות ביותר בזירת האמנות של היום", מסביר פרופ’ אברמסון, "היא תפיסת האמנות כתופעה חברתית ושל האמן לא רק כיוצר יחיד, אלא כחלק מקהילה".

rnrn

פרופ' אברמסון מדגיש כי האמנות עברה תהליך של אבולוציה מההתמקדות במקום הפרטי והנרקיסיסטי של היוצר הבודד לדיאלוג שנבנה עם אנשים אחרים. בדיוק כדי להיענות לאתגר זה, בנתה המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר פורומים רב-תחומיים בהם נפגשת אחת לשבוע כל אחת משכבות הלימוד, יחד עם 3 מרצים המלווים אותם. יחד הם יוצרים שיח תכני, יוצאים לסיורים לימודיים, מציגים עבודות אישיות שלא ניתנו כתרגיל לימודי ומבקרים אותם בצורה נעימה ולא צולבת.

rnrn

רוצים ללמוד במחלקה לאמנות רב-תחומית? 5 דברים שכדאי לדעת על תהליך הקבלה:

rnrn

    rnt

  • מאחר והמועמד נבחן לפי אישיותו, אין יתרון או חיסרון ללימודים במגמת אמנות בתיכון. כל מועמד נמדד לפי הסקרנות, הפתיחות, הראייה, נקודת המבט, העירנות החברתית, הביקורתיות והמקוריות שלו.
  • rnt

  • כל מועמד מגיע לראיון! אף מועמד לא נפסל על הסף לפני שלוועדה היתה האפשרות לפגוש אותו אישית.
  • rnt

  • ביום הראיון מתקיימים 2 ראיונות לכל מועמד (בזה אחר זה), באמצעות 2 ועדות שאינן תלויות זו בזו מתוך מטרה לא לתת לאף מועמד רלוונטי "ליפול בין הכסאות". 
  • rnt

  • חשבתם שתוכלו להתכונן מראש לוועדות מבחינה מקצועית? טעיתם! מעבר להכנת עבודת בית מראש, לא ניתן להתכונן מבחינה מקצועית ליום הראיונות. יחד עם זאת, מוכנות ברמה הנפשית יכולה בהחלט לעזור: לכו לבקר בתערוכות ולפני הראיונות, התאמנו על אנשים אחרים בדיבור ובהצגת העבודות אותן אתם מתכננים לכלול בתיק העבודות. היכולת לשחרר ולדבר באופן חופשי מול זרים יהיו לכם ליתרון גדול.
  • rnt

  • נקראתם לועדה שלישית? כנראה שבין תוצאות הראיונות שלכם היה פער גדול. הוועדה השלישית, במקרה זה, תכריע ותקבע האם תתקבלו לתואר. אל תחששו מכך, להיפך – הבינו שזו הדרך של שנקר לוודא שהיא לא מפספסת אף מועמד רלוונטי. 
  • rn

rnrn

rnrn

מה עושים בוגרי תואר ראשון באמנות?
rnמאחר שבוגרי התואר בשנקר קיבלו הכשרה באמנות, במגוון טכניקות עבודה ויצירה, בתוכנות מחשב, בעבודה משותפת ובאוצרות, הם יוצאים מבין כותלי הסטודיו הלימודי אל עבר החיים האמיתיים כאמנים המצויידים בסט כלים מלא ושימושי שניתן ליישמו בקשת רחבה של תחומים ועיסוקים.

rnrn

בוגרים רבים מחליטים לשכור יחד חללים משותפים כדי להפכם לסטודיו, להציג בתערוכות משותפות בארץ ואף בחו"ל, חלקם מחליטים להשתלב בהוראת אמנות בתיכונים; בוגרים אחרים בוחרים להשתמש בידע שרכשו בעבודה במגוון החומרים (פלסטיק, הדפסת תלת ממד, מחשב, עץ, נייר, צבע, חריטה ועוד) באינספור תעסוקות אחרות בשדה התרבות והתקשורת.

rnrn

rn", #, #'

בודק...