צהריים בשנקר: מי מפחד מתרבות, אמנות, עיצוב ואדריכלות מודרנית ובת זמננו? פרופ מיכה לוין בהרצאת פרידה משנקר

חדשות ואירועים

צהריים בשנקר: מי מפחד מתרבות, אמנות, עיצוב ואדריכלות מודרנית ובת זמננו? פרופ מיכה לוין בהרצאת פרידה משנקר

'"

מי מפחד מתרבות, אמנות, עיצוב ואדריכלות מודרנית ובת-זמננו? בטח שלא פרופ' מיכה לוין – ראש תחום מחקר בפקולטה לעיצוב ע"ש עזריאלי ומייסד ביה"ס לאמנות רב-תחומית – שנפרד משנקר בתום קריירה ענפה בת כ-15 שנים, במהלכן מילא שורת תפקידים בכירים.

rnrn

במסגרת סדרת ההרצאות השבועית "צהריים בשנקר", אותה הוביל פרופ' לוין מאז שכיהן כראש היחידה ללימודי תרבות של שנקר, הוא יתארח למפגש סיכום ופרידה שיעסוק בתרבות, אמנות, עיצוב, אדריכלות ומה שביניהם. ברוח אמירתו המפורסמת של האמן האמריקני אנדי וורהול, כי "בעתיד, כל אדם יזכה לפרסום של 15 דקות", ייצא פרופ' לוין למסע בעקבות 15 שנותיו בשנקר והתקופות שקדמו לה.

rnrn

rn", #, #, "

פרופ' לוין – אביר מסדר התרבות של הממשלה הצרפתית – הוא בעל דוקטורט בהיסטוריה של האמנות ממכון קורטולד באוניברסיטת לונדון, קודם לכן השלים תואר שני באוניברסיטת פרינסטון ותואר ראשון באוניברסיטה העברית. כיהן כפרופסור-חבר בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון וכראש משותף לחוג ללימודי תואר שני באדריכלות עם התמחות בשימור, לימד באוניברסיטה העברית בירושלים ועמד בראש היחידה ללימודי היסטוריה ותיאוריה באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל". 

rnrn

במהלך השנים שימש לוין כיועץ לענייני אמנות לראשי העיר של ירושלים ותל-אביב, הציב כמחצית מהפיסול הציבורי בירושלים (כ-40 יצירות) וכשני-שליש (כ-80 יצירות), בתל אביב. ניהל את מוזיאון תל-אביב לאמנות והיה האוצר הראשי שלו, עמד בראש השלוחה הישראלית של ארגון "איקומוס" לשימור אתרי מורשת תרבות, כיהן כיו"ר הסניף הישראלי של  ארגון מבקרי האמנות aica והיה יו"ר-מייסד של סדנאות האמנים בתל אביב.

rnrn

rn"'

בודק...