ידיעות אחרונות: ההמצאה הישראלית שהלהיבה את נסיך דנמרק

חדשות ואירועים

ידיעות אחרונות: ההמצאה הישראלית שהלהיבה את נסיך דנמרק

'"

"אתם נוסעים במכונית ברחוב ולפניכם רוכב אופניים. לפתע הוא מאט. האם אתם יודעים מה הצעד הבא שהוא מתכנמן לבצע? את השאלה הזאת הפנה רון כהן לחדר מלא ביזמים, אנשי עסקים ושופטים, שהתכנסו בחודש שעבר בקופנהגן. הנוכחים, בהם בכירים בחברות גדולות, שהמציאו דבר או שניים בחייהם, נדו בראשם לשלילה.

rnrn

כהן (32), מהנדס מערכת בתעשייה האווירית ובוגר המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשנקר, נבחר לייצג את ישראל בתחרות היזמים העולמית שהתקיימה בבירת דנמרק, אחרי שניצח בתחרות המקבילה בישראל. ההמצאה שלו – בלינקר – היממה את הנוכחים בתחרות שבה השתתפו נציגים של 50 מדינות. כהן אמנם לא חזר עם הגביע, אבל המצאתו זכתהצ להתעניינות הנוכחים, ואפילו נסיך הכתר של דנמרק הביע עניין.

rnrn

rn

"אם יש דרך בדוקה להילחם בחרם, היא באמצעות יצוא ההון האנושי שלנו", אמרה נשיאת שנקר – פרופ' יולי תמיר – והוסיפה כי "מי שזקוק לידע שלנו לא יחרים אותנו".

rn

rnrn

בלינקר היא מסוג ההמצאות שגורמות לאדם לתהות איך לא חשבו על זה קודם – ובאותה נשימה כמה חכמה היא ופשוטה. כהן, תל-אביבי, היה נוהג בעיר בעודו מנסחה לנחש את תנועות רוכבי האופניים לפניו – אם יפנו שמאלה בחדות, או שמא יבלמו פתאום. "בהתחלה, כמו כל נהג, כעסתי על רוכבי האופניים, אבל אז הבנתי שבניגוד לנהגי מכוניות ואופנועים, לנהגי האופניים אין דרך לאותת לפני פנייה או להפעיל תאורת בלם כדי לסמן לנהג מאחוריהם על כוונתם. החלטתי לפתור את הבעיה".

rnrn

rn", #, #'

בודק...