הבוגרים אור איידלמן ודניאל בירי זכו בפרס הצטיינות בעיצוב אופנה ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2017

חדשות ואירועים

הבוגרים אור איידלמן ודניאל בירי זכו בפרס הצטיינות בעיצוב אופנה ע"ש פיני לייטרסדורף לשנת 2017

'"

אור איידלמן ודניאל בירי, בוגרים טריים של המחלקה לעיצוב אופנה, הם הזוכים בפרס היוקרתי למצוינות ויצירתיות באופנה על שם פיני לייטרסדורף לשנת 2017. ההכרזה נעשתה בתום תצוגת האופנה של בוגרי 2017 על ידי דושי לייטרסדורף, נכדתה של המעצבת המיתולוגית פיני וחלק מוועדת הפרס. הפתעה גדולה נרשמה בטקס מאחר ולראשונה בתולדות הפרס, הוא ניתן לשני בוגרים שונים. "אם תסע לריו…", קולקציית הגמר של אור איידלמן, זיכתה אותו בפרס של 40,000 ש"ח ודניאל בירי זכה בפרס בסך בפרס בסך 10,000 ש"ח על הקולקציה F.C. BIRI. 

rnrn

הקולקציה הזוכה של אור איידלמן (צילום: רפי דלויה)

rnrn

הקולקציות של בירי ואיידלמן מצליחות ליצור נקודת מבט חדשה על הסיפור האישי שלהם ופיתוח השקפה זו לכדי קולקציות מרהיבות ומקוריות. אור איידלמן שאב השראה מברזיל, ארץ הולדתו, ועיצב קולקציית בגדי נשים הנשענת על צלליות מהודקות של שנות החמישים של המאה ה – 20, בגווני בז' – חום, מתוך כוונה ליצור ניגודיות נשלטת בין המאופק ללא מושלם. הקולקציה המרשימה זכתה להערכת חבר השופטים אשר בחרו להעניק לו את הפרס בגלל "שילוב יצירתי בין אמנות ותרבות, עיצוב קולקציה מרהיבה, שילוב בין עולם אקזוטי מדומיין של נופי ברזיל בה נולד, צבעי ישראל בה גדל, שימוש בציורים מעשי ידיו, חרוזים, רקמות ומגזרות פרספקס" כפי שאמרה דושי לייטרסדורף בעת ההכרזה. 

rnrn

דניאל בירי, שחקן כדורגל בעברו, עיצב קולקציה המיועדת לנשים ולגברים ומציעה אופנת רחוב ספורטיבית Street Wear, בצבעוניות שמאפיינת את עולם הכדורגל ובשילוב חומרים הן מעולם הכדורגל המקצועני והן מעולם הרחוב והכדורגל המאולתר. הקולקציה כוללת 11 דגמים ל-11 שחקנים על המגרש, כאשר בירי נכנס למעין תפקיד המאמן. 

rnrn

הקולקציה הזוכה של דניאל בירי (צילום: רפי דלויה)

rnrn

זאת הפעם השישית שהפרס הנדיב של משפחת לייטרסדורף מוענק לבוגרים מצטיינים של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, הזוכים במענק כולל של 50 אלף ש"ח. בשנה שעברה, הוענק הפרס לעמיר מרק על קולקצית הגמר שלו "קמעות מזל", הנוצרה בהשראת חגורת ההצלה האישית שנשא מרק על גופו לאורך שירותו הצבאי כלוחם סטי"ל בחיל הים. בשנת 2015 קטפה את הפרס דנה כהן, על קולקציית הגמר שלה "נלבש מחדש" ובשנת 2014 זכתה בפרס נועה רביב, שפרויקט הגמר המרשים שלה Hard Copy הוצג בתערוכת האופנה הבינלאומית של מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק שנה שעברה.

rnrn

בוועדת הפרס השתתפו ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, גב' לאה פרץ, המעצב הבינלאומי בוגר המחלקה קובי הלפרין ומוטי רייף – מייסד ומפיק שבוע האופנה הישראלי. כמו כן, היא לוותה על ידי בוגר המחלקה, המעצב הבינלאומי אלבר אלבז. 

rnrn

בראש העמוד: בירי ואיידלמן עם דושי לייטרסדורף, לאה פרץ והדגמים הזוכים (צילום: רפי דלויה)

rn", #, #'

בודק...