ביקור במפעל סלע 1 של חברת SolarEdge

חדשות ואירועים

ביקור במפעל סלע 1 של חברת SolarEdge

לאורך השנים התקיימו ב-STEP – מערך ההתמחויות של שנקר, מעל ל-25 קורסי התמחויות שונים, אך השנה מתקיים קורס מיוחד במינו – קורס ייעודי שנבנה יחד עם חברת האנרגיה הענקית SolarEdge – "קורס ההתמחות מתכננים (פלנרים)" במסגרתו יצאו לדרך 15 סטודנטיות וסטודנטית מבית הספר להנדסת תעשייה וניהול, בהנחייתה של מיכל בן דוד, לקורס של 4 חודשים, במסגרתו הם מקבלים ידע וסט כלים לעבודות התפעול והייצור. רגע שיר בקורס התקיים השבוע, במסגרת סיור במפעל הייצור סלע-1 של חברת סולראדג' (באזור תעשייה ציפורית).

 

מטרת הביקור הייתה להכיר לסטודנטים את עבודת הפלנר, חשיבותו והשפעתו על הייצור השוטף בקווי הייצור המקומיים והבינלאומיים של החברה. 

 

קול הסטודנטים: "פעם ראשונה שאני נמצא במפעל ורואה איך הדברים באמת נעשים מאחורי הקלעים. במקום גדול, עם הרבה תהליכים שבו אפשר בקלות לזנוח את הפרטים הקטנים, ובכל זאת שמים דגש רב על הפרטים הכי קטנים מעיד על החוזק והמשמעת בארגון." 

 

את הביקור הוביל מנהל שרשרת האספקה של המפעל שהציג את קו הייצור מתחילתו במחסנים חומרי הגלם ועד לסיומו במחסני תוצרת גמורה, תוך התייחסות לכל שלבי הייצור והמדדים התפעוליים בהם נבחן המפעל. הסטודנטים נחשפו לתהליכי ייצור מתקדמים המשלבים מכונות מיוחדות ורובוטים מתוזמנים לצד עבודה שעדיין מבוצעת באופן ידני.

 

קול הסטודנטים: "היה סיור מאוד מעניין ומלמד! בעיקר למדתי עד כמה כל האופרציה של שרשרת האספקה מקיפה, ועד כמה חשוב שהיסודות של כל השרשרת יהיו בנויים כמו שצריך בכדי שתהיה יעילות שיא בתפקוד השרשרת בעתיד."

 

בנוסף, קיבלו הסטודנטים סקירה על תפקידה של שרשרת האספקה בתהליך, נחשפו למבנה הארגוני של המחלקה (השנייה בגודלה במפעל) וקיבלו הסבר על האתגרים הקיימים בתפקיד ועל תהליך קבלת ההחלטות.

 

מיכל בן דוד, המנחה האקדמית של הקורס: "הסיור היה חוויה לימודית מרתקת ומעשירה! הסטודנטים נחשפו לכל המושגים המקצועיים שהם לומדים בתואר וראו איך הם מיושמים הלכה למעשה במפעל חדשני בחברה המשלבת ייצור עם פיתוח, הייטק עם ייצור מסורתי ותפעול עם מערכות מידע."

 

סיור בסולראדג'

 

סיור ב-SolarEdge (צילום: אחיקם בן יוסף)

 

מערך ההתמחויות STEP שנקר פועל משנת 2019 ובמסגרתו סטודנטים מכלל הפקולטות, בתי הספר והמחלקות בשנקר לוקחים חלק פעיל בקורסים מבוססי התנסות מעשית.

 

במסגרת קורסים אלו הסטודנטים נרשמים לקורסים אקדמאיים הכוללים מפגשי הרצאות פרונטליים עם מנחה אקדמי מבשנקר וזאת במקביל ל-120 שנות התנסות מעשית בחברות בתעשייה.

 

ראש מערך ההתמחויות, רואי זרחיה שיתף אותנו שבסמסטר ב' השנה יצאו לדרך 3 קורסים התנסות מעשית המתקיימים במקביל עם למעלה מ-80 סטודנטים מכלל המחלקות בשנקר המבצעים התמחויות (התנסויות) בכ-35 חברות שונות בתעשייה, הן מעולמות העיצוב והאמנות והן מעולמות ההנדסה.

 

צילום בראש העמוד: אחיקם בן יוסף

בודק...