בגדי המלך החדש: אילן בזה מונה למנהל המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

חדשות ואירועים

בגדי המלך החדש: אילן בזה מונה למנהל המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

'"

בשנים האחרונות מדורגת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בין עשרת בתי הספר הטובים בעולם לעיצוב אופנה, לפי המגזין היוקרתי Business of Fashion.

rnrn

האשה שבעיקר בזכותה הגיע בית הספר למעמד המכובד היא לאה פרץ, שעמדה בראש המחלקה ב־22 השנים האחרונות, ניהלה ביד רמה את המחלקה והעמידה לא מעט בוגרים שזוכים להצלחה עולמית. כעת היא מסיימת את תפקידה, שמתמודדים רבים התחרו עליו.

rnrn

ביולי השנה הוכתר היורש: אילן בז׳ה, בוגר המחלקה ומרצה בכיר, שייכנס לתפקיד החודש.

rnrn

rnrn

בתמונה: אילן בז'ה

rnrn

בראיון ראשון שמעניק בז׳ה רגע לפני כניסתו לתפקיד הוא אומר: ״זהו אושר גדול. עבדתי הרבה זמן כדי להגיע לתפקיד והוא מאוד מאתגר״, הוא אומר על ניהול והדרכה של 240 סטודנטים ו־60 אנשי צוות. ״זה משהו שנורא רציתי ומצד שני זה קצת מדיר שינה מעיני. יש לי הרבה תכניות ארוכות טווח אבל אני אדם מהיר ואני צריך לקחת נשימות ארוכות כדי שזה יקרה״.

rnrn

מה גרם לך לחשוק בתפקיד?

rnrn

״אחרי 30 שנה בתעשייה, רציתי לעבור לצד של האקדמיה. לאורך כל הקריירה לימדתי יום אחד בשבוע, וזה היה בשבילי היום הכי מאושר. החלטתי שכל השבוע הולך להיות היום הזה. עשיתי תפקידים מדהימים בתעשייה שכוללים הכל: ניהול, עיצוב, ייעוץ, מסחר וקניינות. הייתי סוג של חמ״ל. אבל הכל היה מאוד אינטנסיבי, עם הרבה נסיעות, וזה שוחק. החלטתי לעבור לצד המחנך״.

rnrn

 

rn", #, #, "

כדי להתכונן לתפקיד ערך בז׳ה מחקר מעמיק של תוכניות הלימודים בבתי הספר המובילים בעולם, תוך ניסיון לברר מה צופן העתיד מבחינת תרבות, חברה, כלכלה ותעשייה. ״כל עניין החדשנות והכלים הטכנולוגיים מאוד מעניין אותי, לכן הצגתי את זה כחלק מהחזון שלי לשנקר. יש גם צורך בשיטות לימוד חדשות.

rnrn

"לדור ה־Y קשה מאוד לשבת בהרצאה יותר מ־45 דקות ולכן צריך לחלק את השיעור אחרת, לגרות אותם ולהפעיל אצלם את כל החושים. אנחנו נחזק את הגמישות אצל הסטודנטים כדי שיוכלו לעשות דברים שונים. למעצבים צעירים שפותחים סטודיו או עובדים ברשתות או במותגים בינלאומיים נפתח עכשיו עולם חדש, טכנולוגי – ואני מתכוון להיפגש עם חברות הטכנולוגיות הפועלות ברשת, כדי לייצר הזדמנות לשיתופי פעולה״.

rnrn

כשהוא נשאל על מעמדו הנוכחי של שנקר, הוא תולה את ההצלחה קודם כל בקודמתו בתפקיד: ״לאה פרץ היא מוזה. היא זו שיצרה את הבינלאומיות של שנקר. היא יצרה קשרים עם בתי ספר בעולם ועם מעצבים שמגיעים לכאן מחו״ל כדי לבחון את הסטודנטים.

rn"'

בודק...