אמן, מחנך, מרצה: כל מה שקרה בכנס לכבוד פרופ לארי אברמסון

חדשות ואירועים

אמן, מחנך, מרצה: כל מה שקרה בכנס לכבוד פרופ לארי אברמסון

ביום א', 15.1.23, שנקר ארחו כנס פרידה מפרופ' לארי אברמסון – אמן רב-תחומי מהבכירים בדורו בישראל, שהקים והיה ממקימי בית הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר, יחד עם פרופ' מיכה לוין.

הכנס "שלם של חלקים", בחן את הצירים השונים המאפיינים את תרומתו של אברמסון לתרבות הישראלית – כצייר, כתיאורטיקן, כמורה וכאמן פוליטי.

מימין לשמאל: ד"ר שחר פרדי כסלו – ראש בית הספר לאמנות רב-תחומית, פרופ' לארי אברמסון ופרופ' שיזף רפאלי – נשיא שנקר

בכנס השתתפו חוקרים.ות ואוצרים.ות שינתחו היבטים של עבודתו, ואמנים.ות פעילים.ות שהיו תלמידיו בעבר הרחוק והקרוב, וישוחחו על דרכו הייחודית כמחנך, ביניהם האמן פרופ' גלעד אפרת, ראש החוג לאמנות וראש תכנית ה-MFA באוניברסיטת חיפה פרופ' שרון פוליאקין, האוצרת וחוקרת האמנות איה מירון ועוד.

פרופ' גלעד אפרת

פרופ' אברמסון עמד בראש המחלקה לאמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" בין השנים 1999-1992, שם ייסד את התכנית לתואר שני באמנות ועמד בראשה. הוא שימש כמרצה אורח במכון לאמנות של סן פרנסיסקו, בחוג לאמנות של אוניברסיטת חיפה ובפקולטה לעיצוב של האוניברסיטה למדעים שימושיים בהמבורג. מאז שנת 2002 הוא משמש כפרופסור בשנקר, שם היה ממקימי בית הספר לאמנות רב-תחומית, שבראשה עמד בין השנים 2013-2016.

פרופ' לארי אבמרסון

ספרו "הצייר הוא מרגל" יצא לאור בשנת 2018, בהוצאת הקיבוץ המאוחד (עריכה: גנית אנקורי).

לארוך הקריירה שלו, לארי זכה בפרסים רבים, ביניהם פרס סנדברג של מוזיאון ישראל, פרס קרן מנדל ואווה פונדיק לאמנות ישראלית, פרס שר החינוך והתרבות, פרס יצירה, קרן תרבות אמריקה-ישראל ועוד.

צילום: אחיקם בן יוסף

בודק...