אליפות העולם לעסקים יצירתיים: הקסדה החכמה "בלינקר" של בוגרי המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה זכתה במקום ה-6 בעולם!

חדשות ואירועים

אליפות העולם לעסקים יצירתיים: הקסדה החכמה "בלינקר" של בוגרי המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה זכתה במקום ה-6 בעולם!

יצירתיות ישראלית חכמה בצמרת העולמית: הקסדה החכמה שפיתחו רון כהן וחנן אלקסלסי – בוגרי המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה – זכתה במקום השישי בעולם בגמר התחרות היוקרתית Creative Business Cup בקופנהאגן. המיזם "בלינקר", שזכה לייצג את ישראל בתחרות המקומית שמוביל המרכז לחדשנות ACT Shenkar, הרשים את צוות השופטים המקצועי שבחן עשרות פרויקטים מכ-40 מדינות ברחבי העולם. 

"בלינקר" היא ערכת איתות ההופכת כל קסדה לחכמה, כשהיא מוסיפה לה יכולת התראה, איתות ותאורת בלם אוטומטית. המוצר מתלבש על כל קסדה שקיימת כיום בשוק ומיועד לרוכבי אופניים רגילים וחשמליים, אופנוע, קורקינט, סקייטבורד או גלגיליות. 

באירוע חגיגי בן 3 ימים הציגו יזמים מלמעלה מ-40 מדינות את הפרויקטים העסקיים שלהם, הנוגעים בחדשנות יצירתית. הם קיימו מפגשי עשייה וחשיבה, נפגשו עם אנשי אקדמיה ותעשייה ויצרו קשרים חוצי גבולות ושפות. 

בטקס הכרזת הזוכים העניקה נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, את הפרס הראשון – אותו קטפה קבוצת יזמים אוסטרית – יחד עם יורש העצר הדני, הנסיך יואכים. פרופ' תמיר השתתפה בצוות השופטים הבינלאומי לצד מר מארק וורת', יו"ר חבר הנאמנים של שנקר, ומומחים מובילים מתחומים שונים.

מימין לשמאל: נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר; יו"ר חבר הנאמנים של שנקר, מארק וורת', הנסיך יואכים (יח"צ)

התחרות הבינלאומית Creative Business Cup שמה לה למטרה לחזק את המיומנויות העסקיות של יזמים צעירים בתעשיות היצירתיות ואת יכולתם להקים חברה מצליחה על בסיס כישוריהם. 

מאז יצאה לדרך התחרות הישראלית של ה-Creative Business Cup, רשמו נציגיה הישגים מרשימים: בשנת 2012 זכתה חברת GreenBo במקום השני העולמי ובפרס כספי של 30 אלף דולר, לאחר שהציגה עיצוב ייחודי המאפשר לאדניות להתאים לכל מעקה ביתי. בתחרות של שנת 2013 העפיל המגזין האינטראקטיבי המאויר Scrawl לחצי הגמר וזכה לשבחים רבים.

בתחרות הבינלאומית של שנת 2014 העפיל לחצי הגמר הסטארט-אפ הירושלמי Zuta Labs, שהשיק מדפסת כיס רובוטית זעירה, והמיזם Voiceitt זכה במקום הראשון בקטגוריית Next Challenge Award. 

בראש העמוד: נציגי המדינות שהשתתפו בגמר התחרות Creative Busniess Cup בדנמרק (יח"צ)

בודק...