תערוכת חיים פגיעים: עשור למותה של האמנית המבטיחה טליה סידי

חדשות ואירועים

תערוכת חיים פגיעים: עשור למותה של האמנית המבטיחה טליה סידי

עשר שנים בלבד הספיקה האמנית המוכשרת טליה סידי ליצור ולהציג את עבודותיה, עד למותה בטרם עת בשנת 2006, כשהיא בת 35 בלבד. יצירתה המורכבת נעה בין חשיפה בוטה לריסון מהודק, בין שבריריות לזיקוק צורני ורעיוני, בין תיעוד לשכפול, בין תנועת גילוי לתנועת כיסוי, וחשיבותה טמונה במהלך המדויק והסוער שאפיין אותה וחשף עצבים רגישים ושפה אמנותית המגיבה למציאות בתחושת דחיפות ועיבוד רעיוני קונספטואלי חריף.

כאמנית פעלה סידי באופן מכוון מתוך המתח שבין הגודש והראווה שבפעולה האמנותית לצמצום ולהתכנסות, מתוך החרדה האישית המתערבבת בזו הקולקטיבית של התקופה, כשהיא מגבשת את החזותי כישות דינאמית וחסרת מנוח. 

בתערוכה "חיים פגיעים", אותה אצרה אירנה גורדון, יוצגו עבודותיה של סידי בגלריה של בית-הספר לאמנות רב-תחומית לציון עשור למותה.

עבודה של סידי מתוך התערוכה // ללא כותרת, טכניקה מעורבת על פלקסיגלס, אוסף פרטי (צילום: איתן הלל)

שתי תערוכות יחיד שהציגה סידי מיד לאחר סיום לימודיה באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" (1998/1999) זכו לשבחים רבים וסימנו אותה כקול מוביל של דור האמנים הישראלי הצעיר של התקופה. בשנת 2000 הוענק לה פרס האמן הצעיר של משרד החינוך ופרס ע"ש אוסקר הנדלר מטעם קיבוץ לוחמי הגטאות, שנה לאחר מכן הציגה את תערוכת היחיד האחרונה שלה בגלריה זומר בתל-אביב, שזכתה לשבחים רבים. לאחר מותה נערכה תערוכה מקיפה של עבודותיה בסדנאות האמנים בתל אביב באצירתו של אורי דסאו.

יצירתה של סידי משלבת בין ציור, צילום ועיבוד דיגיטלי, לצד עבודה עם חומרים תעשייתים כמו ויניל ופלקסיגלס, ומפגישה בין גישה מודרניסטית מחמירה ובין ביטויים פוסט־מודרניסטיים של נרטיביות פיגורטיבית. היא מייצרת ריזום של פרספקטיבות, מנוכרות ורגשיות, טראומתיות ומלאות תשוקה, מחרידות ומלאות יופי. הבנת המציאות הכאוטית אל מול החיים – על העוצמה והייאוש שבהם – הייתה אפשרית מבחינתה רק דרך אמנות היוצרת רשת אינסופית של נקודות הכרעה, של מובנים, של התייחסויות, אמנות שיוצרת הפרדה של "יש" מתוך היש. 

  • אירוע פתיחה חגיגי, בנוכחות משפחת סידי, יתקיים ביום שישי, ה-4.11, בשעה 11:00. שעות פתית הגלריה: ימים א'-ה' – 13:00-10:00, 20:00-17:00, ימי שישי – 13:30-09:30.
  • לעמוד האירוע בפייסבוק לחצו כאן!

בראש העמוד: קטע מהעבודה של סידי Aeroplane – ללא כותרת, 2005, טכניקה מעורבת על פלקסיגלס (צילום: איתן הלל)

בודק...