תערוכת גיבורים קטנים: ילדים בעלי מוגבלויות שכליות יציגו את עולמם הפנימי דרך ציורים שיצרו בפרויקט משותף עם היחידה למעורבות חברתית

חדשות ואירועים

תערוכת גיבורים קטנים: ילדים בעלי מוגבלויות שכליות יציגו את עולמם הפנימי דרך ציורים שיצרו בפרויקט משותף עם היחידה למעורבות חברתית

שמחות קטנות, גיבורים גדולים: על מה חולמים ילדים בעלי מוגבלויות שכליות? תערוכה ייחודית שתתקיים במחלקה לאמנות רב-תחומית תחשוף את עולמם הפנימי של "גיבורים קטנים" בעלי מוגבלויות, שהביעו את משאלותיהם ביצירה אמנותית אישית וקבוצתית. 

במסגרת פרויקט שהובילה היחידה למעורבות חברתית, בשיתוף תנועת "גיבורים קטנים", ליוו יעל ברקאי ומור מרג'אן – סטודנטיות מהמחלקה לעיצוב טקסטיל – ילדים בעלי מוגבלויות שכליות הלומדים בתכנית אמנות בבית-הספר "רבין" בפתח-תקווה. מדי שבוע הן נפגשו עמם, שמעו על חלומותיהם ועל הדברים הקטנים והגדולים שעושים להם טוב ואפשרו להם להביע את עצמם בציורים. אלו עובדו לעבודת הדפס משותפת שהפכה ל"גלימת גיבורים", בה נעטפו מובילי דעה והצטלמו עמה לאות הזדהות והערכה.

תנועת "גיבורים קטנים" נוסדה לפני 14 שנה והיא פועלת בקרב ילדי החינוך המיוחד בעלי מוגבלות שכלית (מתלמידים בני 6, עד בוגרים בגיל 21), במטרה לקרב בין עולמו של האדם הרגיל לעולמו של הילד והאדם המוגבל בשכלו.

למעלה מ-1,000 מתנדבים לוקחים חלק בפעילויות התנועה, בהן: טיולי ג'יפים אתגריים לילדים, אירועי עלייה לתורה, משטי מחווה בשיתוף עם חיל הים ו"גיוס" ילדים  לצה"ל. באמצעות כך הם מעניקים לילדים תחושת שוויון והעצמה ומסייעים להכשירם לחיים עצמאיים. 

בודק...