תנאי שימוש: תערוכת זוכי פרס מרגרט וסילבן אדמס לאמן הצעיר בבית הספר לאמנות רב-תחומית

חדשות ואירועים

תנאי שימוש: תערוכת זוכי פרס מרגרט וסילבן אדמס לאמן הצעיר בבית הספר לאמנות רב-תחומית

בית הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר גאה להציג תערוכת עבודות של ארבעה בוגרי ביה"ס בולטים, אשר נבחרו לזכות בפרס מרגרט וסילבן אדמס לאמן הצעיר, המוענק השנה לראשונה לבוגרים אשר מפגינים התפתחות ויצירה מרשימים בזירה האמנותית. סיום מסלול הלימודים בביה"ס לאמנות בשנקר הוא, כמובן, רק הצעד הראשון בפועלו של אמן צעיר בשדה האמנות ולכן ישנה חשיבות גדולה בהמשך הקשר עם הבוגרים, דרך הענקת הפרס והצגת התערוכה.

עבודותיהם של ארבעת הזוכים – תמר כץ, גיא לוי, מעיין קראים ורוני קרפיול  – בשלל מדיומים, גישות מעשיות ומושגיות ודרכי הבעה אמנותיים, נבחרו על פי האיכויות והעניין שבהן, ולא מתוך שיקולים תמטיים או אוצרותיים. יחד עם זאת, במהלך שיחות עם האמנים וההיערכות לקראת התערוכה, התברר שבהחלט ניתן למצוא הקשר רחב המאפיין את כולן וקושר אותם ביחסים מעניינים בתערוכה הנוכחית.

מתוך העבודה של תמר כץ – כמו בני אדם, 2017 

המונח 'תנאי שימוש', אשר מופיע במיצב של רוני קרפיול, מתייחס לאותם תנאים שאנו נדרשים להסכים להם כמעט לפני כל פעולה במרחב האינטרנטי. מדובר למעשה בחוזה המפרט את המגבלות והחובות המוטלות עלינו כאשר אנו משתמשים בפלטפורמה כלשהי (אפליקציה, אתר, רשת חברתית וכו'). אלה טקסטים שכמעט איש אינו קורא למרות שהם מגדירים בפועל את תנאי היחסים שלנו עם הגופים שבאמצעותם אנו 'חיים' ברשת. ארבעת האמנים המציגים בתערוכה עוסקים – בדרכים שונות – בהיבטים שונים של מערכות חוקים ומוסכמות חברתיות המגדירים את יחסינו עם הזולת ואת ההגדרה העצמית שלנו. כמו 'תנאי השימוש', מערכות החוקים והמוסכמות האלו נותרות על פי רוב 'דוממות', מרומזות, שלא לומר מודחקות, מתוקף הסכמה שבשתיקה – ואולי מתוך חוסר רצון לדעת.

בראש העמוד: מתוך העבודה של תמר כץ – כמו בני אדם, 2017

בודק...