לזכרו: "בעיני ליאור" - תערוכת צילומים של צלם דובר צה"ל ליאור זיו ז"ל

תצוגה

לזכרו: "בעיני ליאור" – תערוכת צילומים של צלם דובר צה"ל ליאור זיו ז"ל

התערוכה "בעיני ליאור" מציגה עבודות של ליאור זיו ז"ל, אשר צולמו בזמן שרותו הצבאי כצלם בדובר צה"ל.

התערוכה תציג את הדרך המקצועית והקו האישי של ליאור כצלם צבאי – זה המחפש את הסצנה המדויקת המשולבת באסתטיקה ברורה, את הרגע הנכון המתקיים במציאות מורכבת – זה שמצליח לספר סיפור שלם במבט אחד.

לאחר נפילתו ב-20.04.03, בעת שיצא לתעד פעילות מבצעית של גבעתי לאיתור מנהרות ברפיח, קיבלה משפחתו כ-4000 תמונות שצילם מיחידת דובר צה"ל – כמות אדירה ביחס לשנת שירות אחת.

 מאז ומתמיד היה הצילום עיסוק משמעותי בחייו של ליאור ותפס חלק גדול מעשייתו היומיומית. ההתעסקות במצלמה, בתמונות, תפיסת הרגע וההתפתחות המתמדת בתחום, הפכו את התחביב לאהבתו הגדולה והבלתי מעורערת. הכישרון והאהבה לצילום גדלו למקצוע עם גיוסו של ליאור לצה"ל.

במהלך שירותו הצבאי, ליאור התמקצע בתחום הצילום, התפתח, הרחיב את אופקיו ורכש ניסיון עצום. במסגרת תפקידו כצלם צבאי, נדרש ליאור לתעד את פעילות צה"ל בשגרה ובחירום. אחד המנטורים והמנחים ביחידה היה זיו קורן, צלם עיתונות מקצועי ומוכר, אותו ליאור העריץ.

מתוך כל האירועים הצבאיים אותם היה מתעד, העשייה המועדפת עליו הייתה תמיד במסגרת היציאה לשטח, בשעת תיעוד הלוחמים במשימתם המבצעית.

האוצרת אושרי כהן נדר עברה על כל הצילומים ומתוכן בחרה כ-20 צילומים שנשארו, עד היום, חסרי זמן, עכשוויים, רלוונטיים מתמיד, אשר אוחזים בזיכרון דרכו המקצועית כצלם.

בודק...