חממת שנקר בביאנלה לעיצוב במוזיאון ארץ ישראל

חדשות ואירועים

חממת שנקר בביאנלה לעיצוב במוזיאון ארץ ישראל

'"

חדש! חממת שנקר: קצוות פרומים – תערוכה חדשה בביאנלה לעיצוב במוזיאון ארץ ישראל!

rnrn

rnrn

הפרויקט "קצוות פרומים" של CIRTex מרכז בלומנטל לחקר טקסטיל בישראל – שנקר, המתארח בביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב, מנסה ללכוד את התהליך האלכימי שקורה כאשר רעיון מופשט מתורגם לחומר טקסטילי. הפעילות של CIRTex כוללת עבודה עם טכניקות ייצור מתקדמות, פיתוח של חומרים חדשים, חיפוש אחר יישומים חדשים לטקסטיל ותיעוד ההשפעות האקולוגיות על התחום. העתיד כבר כאן –  העבודה מסמנת תשתית. כרגע הם מדפיסים צבע, אבל בעתיד אולי הם ידפיסו תכונה. למשל היכולת להגיב לשינוי בטמפרטורה, או להגיב לנוכחות של רעלים, גזים, וירוסים, זיהום אויר. אולי בעתיד הבגד  יחוש שיש וירוס והוא יגיב לזה בכך שהוא ישנה את הצבע שלו, או ייתן התראה לטלפון. היכולת להתממשק אל הבד פותחת המון אפשרויות עתידיות.

rnrn

אוצרות: יעל מוריה, איילת כרמון, עופר אסף

rnrn

בהשתתפות: עמית אל-עד, אמה מרגריטה ארנסט, דנה בן שלום, ניר גולדין, נטע גטה, עדי גרידיש, תמר דגני, הדס הימלשיין, אופיר זמודזיאק, אורי טופז, רוני יחזקאל, אליסון מוריי, זוהר מסקה-פרה, ריאן פורתי, מירב פרץ, לי קדרון, שרה קוסטיק, גילי שחר וסטודנטים מהמחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר.

rn", #, #, "

איילת כרמון, מנהלת cirtex ואוצרת החממה: "כשם שהמעבדה בשנקר מהווה זירת מחקר בתחומי המדעים או הנדסה, כך חלל הגלריה בביאנלה משמש כזירה להתנסות בעולמות העיצוביים והאומנותיים. חומרים חכמים הם אלה שמרחיבים את המנעד של יכולת התגובה שלהם לסביבה, זאת אומרת הם חשים את מה שיש בסביבה ומגיבים זה לזה. בנוסף יש להם יכולת לעשות זאת באופן הפיך, למשל: חומר ייצבע בצבע מסוים, יחזור לצבע המקורי שלו ואז ייצבע שוב, המערכת תחוש שינויים באמצעות חיישנים שמבוססים על חומרים אלקטרוניים, סינתטיים, ועוד. באקדמיה יש מעבדה שבה ניהול המחקר נועד לצרכים יישומיים, בגלריה רצינו להתחבר לצד הפואטי שלה. למעשה, הגלריה שנוצרה ובה מוצגות ההמצאות החדשניות. זו מעבדה בתוך מעבדה בשיתוף עם הקהל".

rnrn

rnrn

שש מעצבות טקסטיל, בוגרות המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, יארגו בזו אחר זו על נול שמוצב במרכז החלל ואשר הובא אליו במיוחד משנקר. שם העבודה (Ligamenta) מתייחס למונח אנטומי – רצועות שמחברות בין עצמות במפרקים ומאופיינות ברקמת חיבור צפופה ומאורגנת כמו אריג – ומרמז על הצורניות שלה ועל התהוותה של העבודה לאורך התקופה שבה התערוכה מוצגת, ממש כגוף חי. כל אחת מהמעצבות מתחילה לארוג משארית שהוכנה לה על ידי מי שארגה לפניה, והיא יוצרת שארית עבור מי שתמשיך אחריה. המיצג מתועד בזמן אמת על ידי מצלמה שמקרינה את מעשה האריגה האינטימי מול נול האריגה, על הקיר האחורי, החשוף למבקרים. מעצבות: נטע גטה, עדי גרידיש, תמר דגני, לי קדרון, גילי שחר.  

rnrn

rnrn

הביאנלה לאומנויות ועיצוב תל אביב – פרויקט מוזיאלי חדשני, הנערך לראשונה בישראל, המחבר את כל התחומים, ופורץ את גבולות החומר. תערוכת הענק מציגה לראשונה תמונת מצב עדכנית של תחומי האומנויות והעיצוב בישראל, בדגש על קרמיקה, זכוכית, צורפות, טקסטיל ונייר. תחת הכותרת גוף ראשון. טבע שני, השם שנבחר לתערוכת הביאנלה 2020, מוצגות כ־250 עבודות המנכיחות חומרי גלם פיזיים ורעיוניים הנקשרים למרחב התרבותי, המקומי והגלובלי.

rnrn

בביאנלה, הנערכת בשיתוף עם עמותת אמנים יוצרים בישראל, מוסדות אקדמיים בתחום האמנות והעיצוב ועיריית תל־אביב, מציגים 300 יוצרים ישראלים, אמנים המזוהים עם חומר או עם מדיום מסוים, מעצבי מוצר, מעצבי אופנה, אמנים רב־תחומיים, אדריכלים, ועוד.

rnrn

מוזיאון ארץ-ישראל הוא מוזיאון פארק פתוח ובטוח. אנו שמחים ונרגשים להיות חלק מהפיילוט לפתיחת מוזיאונים בזמן קורונה ובהתאם להוראות התו הסגול.

rnrn

ימים ושעות פתיחה:

rnrn

שני, רביעי 10:00-16:00 | שלישי, חמישי 10:00-20:00 | שבת 10:00-18:00 | ראשון, שישי – סגור

rnrn

צילומים: תומר אפלבאום

rn"'

בודק...