פינוקיו בגלריה גורדון: תערוכת יחיד חדשה לאמן והפסל סשה סרבר, מרצה בבית-הספר לאמנות רב-תחומית

חדשות ואירועים

פינוקיו בגלריה גורדון: תערוכת יחיד חדשה לאמן והפסל סשה סרבר, מרצה בבית-הספר לאמנות רב-תחומית

'"

"הפיסול שלו צומח מתוך אזור הדמדומים הדקדנטי של המסורת הקלאסית ומשקף באופן אירוני היברידיות של זמנים וסגנונות": כך כותבת האוצרת טלי תמיר על עבודתיו של האמן והפסל סשה סרבר – מרצה בבית-הספר לאמנות רב-תחומית – שיוצגו בתערוכת יחיד חדשה ב"גלריה גורדון" בתל-אביב.

rnrn

תחת הכותרת "פינוקיו" יציג סרבר מיצב מרשים המשחזר תפיסת חלל ארכיטקטונית חובקת-כל, בה הפסלים מתפקדים כפרטים בתוך דקורציה טוטאלית הבנוייה מהרצפה עד התקרה. כל אחד מהפסלים ניצב ב"גומחה" מצויירת, במבנה היקפי דמוי קולוסיאום, יחד הם מפגינים אנטומיה קלאסית ויצוקים בברונזה כהה או באלומיניום כסוף. 

rnrn

    rn

rnrn

rn

"סרבר ממיר את הפאר הקיסרי של רומא העתיקה בהילת הכוח של גיבורי העל המודרניים ומייצר דמויות כלאיים שמחברות את דמות השליט הרומי הכל יכול עם דמותם ההרואיות של באטמן וקאטוומן", אומרת תמיר. 

rn

rnrn

ההיברידיות בעבודתיו של סרבר מוטמעת בגוף ומייצרת "הפרעה" ושיבוש: אף "מתארך" של פינוקיו, פני איש העטלף, קביים או הבעה שדית מסתורית. דמותו של פינוקיו, שנעה בין כמיהה לכישלון ובין אותנטיות למכאניות, העסיקה את סרבר תקופה ארוכה כביטוי לנוכחות השורדת שלו בין שני עולמות – עולם ילדותי ונאיבי, הנשען על שרידי העבר לבין עולם מפוקח ואירוני, הקורץ לפלאי העתיד. 

rnrn

    rnt

  • התערוכה "פינוקיו" תוצג ב"גלריה גורדון" בין ה-19.05 עד ה-18.06. אירוע פתיחה חגיגי בנוכחות האמן יתקיים ב-19.05 בשעה 19:30. לפרטים נוספים ולשעות פתיחת הגלריה לחצו כאן!
  • rn

rn", #, #'

בודק...