מגזין מוזיאון העיצוב חולון: הסיפורים מאחורי קולקציות הגמר הבולטות של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

חדשות ואירועים

מגזין מוזיאון העיצוב חולון: הסיפורים מאחורי קולקציות הגמר הבולטות של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

'"

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר דורגה השנה במקום התשיעי מתוך 25, בדירוג בתי הספר לאופנה הטובים בעולם של האתר הנחשב Fashionista. איטליה, צרפת וישראל באותה ליגה זה לא משהו שרגילים לראות בכל תחום שהוא, ושנקר חברה של כבוד ברשימה המכובדת הזו כבר כמה שנים. תצוגת האופנה של בוגרי המחלקה לשנת 2016 מוכיחה שלא בכדי. קשה היה שלא להשאיר את הפה פעור, את העיניים פקוחות לרווחה והאישונים שעבדו ללא הרף, לנוכח העושר החומרי והצורני, קולקציה אחר קולקציה, המנעד העצום של תפיסות הגוף והטיפול הקפדני בכל כפתור או תפר בבגד.

rnrn

>> כל הדגמים, כל המעצבים: בקרו באתר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה!

rnrn

כמי שלא מורגלת לצפות בתצוגות אופנה (היתה זו רק השלישית בחיי) ובעלת הסתכלות מתוך עולם של עיצוב מוצר וחפצים דוממים-שימושיים, מצאתי עצמי מנסה לתפוס את כל הפרטים בדקה או שתיים הבודדות בהן הוצגה כל קולקציה. היתה זו משימה כמעט בלתי אפשרית. מסתבר שבגדים "יודעים לעשות הרבה" מעבר לכיסוי הגוף ומעטים היו הפרויקטים שלא עוררו בי השתאות. ניתן היה לזהות נטייה מעניינת השנה, לטיפול מוקפד באזור הפנים או בשיער – "סתימת פיות", מסכות, כתרים או קשתות למיניהן. בכל המקרים הללו ההתייחסות לחלק זה של הגוף לא היתה נראית כתוספת מאולצת או קישוט אלא חלק בלתי נפרד, סימן ליכולת גבוהה של ירידה לפרטים, שממשיך באופן ישיר והרמוני את התמונה השלמה של הגוף כולו.

rnrn

הסיפור שמאחורי הקולקציות וההסברים הטכניים לא היה חסרים, אפילו לא לרגע: לא היה שום מידע על הפרויקטים מלבד שם הבוגר וכותרת כללית שברוב המקרים לא אמרה כלום. בפרויקטים הראשונים העדר המידע עורר לרגע תהיה והסתמן ניסיון יצירתי להיעזר במוסיקה שנבחרה ללוות את הדוגמניות על המסלול. אבל ככל שהערב התקדם, ההחלטה שלא לחשוף את ה"סיפור שמאחורי" נראתה הגיונית וייתכן שאם ההחלטה היתה הפוכה, אולי לא היה ניתן לעמוד בכל הטוב הזה. 

rnrn

rnrn

בראש העמוד: קולקציית הגמר של שני גבאי, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה (צילום: רפי דלויה)

rn", #>", position: nil, created_at: "2016-06-30 11:14:50", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 15671, rgt: 15672, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "תצוגת אופנה 2016", tags: "תצוגת אופנה", "תצוגת אופנה2016", "סופשנה", "סופשנה2016", "סיפורי בוגרים", "לאה פרץ", "לייטרסדורף", "עמיר מרק", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>, #>", position: nil, created_at: "2016-06-30 11:14:50", updated_at: "2023-07-26 11:08:31", start_date: nil, end_date: nil, place: nil, longitude: nil, latitude: nil, event_type_id: nil, website_url: nil, phone_number: nil, email: nil, degree: 1, faculty_id: nil, external_link: nil, parent_id: nil, lft: 15671, rgt: 15672, depth: 0, use_parents_menu: false, short_title: "תצוגת אופנה 2016", tags: "תצוגת אופנה", "תצוגת אופנה2016", "סופשנה", "סופשנה2016", "סיפורי בוגרים", "לאה פרץ", "לייטרסדורף", "עמיר מרק", function: nil, mailto: false, new_tab: false, is_menu: false, is_banner: false, redirect: nil, header_image_title: nil>'

בודק...