דני who? הדרך של דני מו לשבוע העיצוב במילאנו

חדשות ואירועים

דני who? הדרך של דני מו לשבוע העיצוב במילאנו

מאז שפרסמנו את הקול הקורא בפורטפוליו לביתן ישראלי בשבוע העיצוב של מילאנו – שייפתח בעוד שלושה שבועות בדיוק – סצינת העיצוב המקומית רוחשת ובוחשת. בעשר השנים שבהן אני מכסה את התחום, מעולם לא קיבלתי כל כך הרבה טלפונים ומיילים ששאלו את אותן השאלות: מי הוא אותו דן מוקטל, שקורא לעצמו דני מו? מאיפה הוא צץ? מה זה הביתן הזה שהוא פותח? שווה לקחת חלק בזה? זה באמת יקרה? מה הוא מבין בזה?

ומה זה העיצוב הזה עם הנמרים והצלב והמגן דוד והסהר, הפרחים והציפורים והרובים, הרקע האדום, הזהב וכל הבלינג בלינג? מה ישראלי בזה? ואלו היו התגובות היחסית עדינות. אלו שפחות מאמינים בפוליטיקלי קורקט הזדעזעו מהפריחיות, מהנובורישית, ובעיקר לא הבינו מאיפה צץ הבחור הזה, שמכריז בכל מקום שהוא הולך לפתוח את הביתן הישראלי הראשון בשבוע העיצוב של מילאנו (ולא נותן לעובדה שכבר היה ביתן ישראלי בעבר לבלבל אותו).

״גיי, מזרחי, קבליסט, איש עסקים, נובוריש, דיווה, חוצפן ובעיקר מאוד ישראלי״, כך הוא מגדיר את עצמו במצגת שהכין לנותני החסות. הוא בן 32, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, ומאז שסיים את לימודיו ב־2013 עסק בעיצוב ארט לקליפים, עיצוב אופנה, פיתוח, טרנדים, סטיילינג וארט דיירקשן – בעבור ליין המסיבות אריסה; הזמרים שרית חדד, עומר אדם ואייל גולן; מסעדת דייגו־סאן ועוד. לא הפרופיל הנפוץ בסצינת העיצוב המוזיאלית המקומית, ובטח לא מי שהיה לכאורה צפוי שיוביל כזה מהלך.

בודק...