בין מדע לאמנות, בין מציאות לדמיון: תערוכת יחיד ליונתן גולדמן, בוגר ביה"ס לאמנות רב-תחומית

חדשות ואירועים

בין מדע לאמנות, בין מציאות לדמיון: תערוכת יחיד ליונתן גולדמן, בוגר ביה"ס לאמנות רב-תחומית

בתקופת לימודיו בבית-הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר, החל יונתן גולדמן לחקור את הקשר בין סאונד לבין צורה וחומר. הרעיון שצמח משרבוטים בספר הסקיצות שלו, התפתח לחוויה מורכבת ורב-תחושית הנעה בין מדע לאמנות ובין מציאות לדמיון ומהווה את נקודת המוצא ליצירותיו השונות.

בתערוכת היחיד החדשה "בחזרה לחוף", שתוצג בגלריה זימק בתל-אביב, יחשוף גולדמן את ההקשרים הנרחבים של עבודתו ואת מסע הרעיונות והמחשבות שהחל בסיום לימודיו ובפרויקט הגמר המרשים שלו וגיבש את מקומו כאמן צעיר ומבטיח. זאת באמצעות הצגת גלגולים שונים של יצירתו ושל עבודות קודמות שיצר בשנים האחרונות. 

קולות של אוקיינוס: עבודה של גולדמן משנת 2015

תחילתו של הפרויקט של גולדמן במיצב המדמה מעבדה לגידול יבשות חדשות, בהמשכו הוא יצא למסע ימי על גבי רפסודה שבנה במו ידיו ו"שתל" אותן לאורך קו החוף של ישראל. פעולה זאת, שצמחה מתוך מחשבות על המושג 'גבול' ועל מהותו, מתועדת בסרטון "הגבול המערבי" ומסבירה את המוטיבציה של גולדמן לעסוק במפות של ישראל ובגבולותיה. אך בשונה מהשיח המקובל והמוכר, גולדמן מתמקד דווקא בגבולה המערבי של המדינה – גבול גיאוגרפי שאינו מעשה ידי אדם – שכל מהותו קו שרירותי המפריד בין ים ליבשה.

המפות שמציג גולדמן בתערוכה עברו טיפול מיוחד בעזרת חומרים שונים שגרמו לטשטוש הפרטים המופיעים עליהן. באמצעות תהליך זה הוא השאיר זיכרון מעומעם לגבולות המקוריים ושינה את תפקידה של המפה מאובייקט המיועד להתמצאות למצע עבור ציור המנכיח את החומריות של המסע ולא את השטח וגבולותיו.

  • התערוכה "בחזרה לחוף" תוצג בגלריה זימק בתל-אביב (ה' באייר 68) בין ה-03.03 ל-08.04. שעות פתיחה: ימים א'-ה' – 20:00-09:30, ימי ו' – 15:00-09:30. לפרטים נוספים בקרו באתר הגלריה!
בודק...