המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים הובילה פרויקט לימודי בנושא ננו-טכנולוגי לתלמידי תיכון בכפר-סבא

חדשות ואירועים

המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים הובילה פרויקט לימודי בנושא ננו-טכנולוגי לתלמידי תיכון בכפר-סבא

'"

מה זה פולימר? איך יוצרים אותו במעבדה ואיזה שימושים ניתן לעשות בו? המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים הובילה פרויקט חינוכי ייחודי להוראת המדעים בתיכון גלילי בכפר-סבא. במסגרת שיתוף פעולה עם צוות המורים לכימיה בבית-הספר, פותחה תכנית העשרה חווייתית שאפשרה לתלמידים להיחשף לאחד התחומים המרתקים והרב-גוניים של עולם ההנדסה. 

rnrn

בשנת הלימודים הנוכחית יצאה לדרך רפורמה חינוכית חדשה של "למידה משמעותית", ששמה לה למטרה לפתח אצל התלמידים כושר חשיבה ויצירה, מעורבות חברתית ויכולת לימוד עצמאית. במסגרת זאת, החליטה מורן גלבוע – רכזת מגמת הכימיה של תיכון גלילי – להתמקד בפולימרים וננו, לשם כך יצרה קשר עם המחלקה השנקרית – היחידה בארץ המעניקה תואר אקדמי בתחום. 

rnrn

rnrn

תחת הכותרת NanoPoly, למדו התלמידים את עקרונות הייסוד של עולם הפולימרים, תוך היכרות עם הכלים ותהליכי העבודה המחקריים. הם ביקרו במחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים בשנקר, נפגשו עם סטודנטים וחברי סגל והתנסו בעבודה במעבדות המתקדמות של המכללה.

rnrn

rn

"שילוב תלמידי תיכון עם קבוצות מחקר במוסד להשכלה גבוהה, יאפשר להם ללמוד בצורה חווייתית נושאים מאתגרים המצויים בחזית המדע של ימינו", אמרה פרופ' חנה דודיוק, ראש המחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים: "אני מאמינה שזהו פתח להעמקה עתידים שלהם בנושאים הללו". 

rn

rnrn

מימין לשמאל: אווה בר-חן, דורית בר, ד"ר נאום נווה, מורן גלבוע (יח"צ)

rnrn

בתום הפרויקט המוצלח, אותו הובילו מורות המגמה לכימיה מורן גלבוע ואווה בר-חן, הציגו התלמידים הנלהבים עבודות מסכמות בפני מליאה של נציגי שנקר, הורים ומורים. הם הודו לסטודנטים ולסגל המחלקה להנדסת פלסטיקה על החוויה הלימודית המעשירה ואמרו כי "זכינו להכיר תחום מרתק בצורה מעשירה ויוצאת דופן שעשתה לנו חשק ללמוד ולהבין אותו לעומק". 

rnrn

rn

"העבודה בקבוצות נתנה לי כלים לעבוד בשיוף פעולה תוך כדי סבלנות וסובלנות", סיפרה אחת התלמידות שהשתתפה בפרויקט וסיכמה כי "למדתי שאסור לי לפסול מראש נושא מעניין, רק בגלל שהוא קצת קשה לי". 

rn

rnrn

במסגרת אירוע הסיום בתיכון גלילי, הרצה בפני התלמידים, המורים, ההורים והנהלת ביה"ס ד"ר נאום נווה מהמחלקה להנדסת פלסטיקה ופולימרים על שילוב ננוטכנולוגיה בצרכי המחר. הוא הביע את התרשמותו הרבה מאיכות הפוסטרים שהציגו התלמידים ובירך אותם על הישגיהם. 

rn", #, #'

בודק...