שנקר והמכללה אקדמית בית ברל מצטרפות ל “משחקים למען שינוי” המחברת נוער מכל העולם

חדשות ואירועים

שנקר והמכללה אקדמית בית ברל מצטרפות ל “משחקים למען שינוי” המחברת נוער מכל העולם

בימים אלה מצטרפות מכללת שנקר והמכללה האקדמית בית ברל, לתנועת (Games for Change (G4C ולהשקת Game Exchange – תוכנית וירטואלית בינלאומית לבני נוער מארצות הברית, בחריין, ישראל ואיחוד האמירויות, ששמה לה למטרה לקדם שיח חברתי-תרבותי באמצעות עיצוב משחקים וחיבור בין תלמידי חטיבות ביניים.  

תלמידים מארבעת המדינות יתכנסו כדי לעצב יחד משחקים דיגיטליים עם אג'נדה חברתית-בין תרבותית  בהנחיית מורים שהוכשרו בתכנית הלימודים המיוחדת לעיצוב המשחקים של G4C.

“למשחקים ולעיצוב משחקים יש פוטנציאל לחבר אנשים בין תרבויות, שפות וזהויות. בתמיכת יוזמת סטיבנס בארה"ב והמדינות השותפות במזרח התיכון Game Exchange תגיע לכ -3,000 תלמידי חטיבות ביניים ותיכון תוך כשנתיים" אמרה נשיאת G4C סוזנה פולאק. "תוכנית זו תסייע לתלמידים לצבור יכולות גלובליות ולפתח כישורים מרכזיים מהמאה ה -21 ולאפשר  להם לשגשג בעולם ההולך ומתחבר בימינו."

שנקר והמכללה האקדמית בית ברל הן שתיים משבע שותפות בינלאומיות המובילות את תוכנית Game Exchange המקדמת מפגשים של תיכוניסטים בכל אחת ממדינות השותפות בניהן:  ארה"ב (אטלנטה, דטרויט וניו יורק), בחריין: משרד הנוער והספורט והפוליטכני בחריין, ישראל: מכללת בית ברל ומכללת שנקר, איחוד האמירויות הערביות: Aldar Education ו- AD Gaming. בתוכנית, התלמידים יעבדו יחד בכדי לעצב משחקים שיסייעו בטיפול ביעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם, והן יתעסקו בשלושה נושאים עיקריים : זכויות אדם, חברות בת קיימא וכוכב בריא. 

"משחקים דיגיטליים הם כלי חזק לדמיין עולמות חדשים. סטודנטים בתואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים במכללת שנקר  ינחו מורים ותלמידים בתיכון ובחטיבות הביניים כיצד לפתח משחקים המעודדים את 17 המטרות שהאו"ם הציג כמטרות יעד עולמיות לפיתוחים ברי קיימא."  אומרת ורד פנואלי, ראש התואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר. "בעזרת התמיכה של קרן סטיבנס ושיתוף הפעולה המלהיב עם עמותת משחקים למען שינוי, תלמידים ממקומות שונים בארץ יעבדו בצוותים משותפים עם תלמידים מאמריקה וצפון אפריקה על פיתוחם של משחקים המחפשים פתרונות לעוני, בריאות ,רווחה נפשית, שוויון מגדרי ועוד".

Games for Change יספקו, בשיתוף פעולה עם שנקר ובית ברל, פיתוח מקצועי למחנכים ואלו יתמכו בתלמידיי התיכון וייסיעו להם  ביישום התוכנית. בנוסף לקורסים, התלמידים ישתתפו בהאקתון משחקים מקומי בלווי אנשי מקצוע בתעשיית המשחקים העולמית. בסוף התוכנית הם ויגישו את המשחקים המקוריים שלהם לתחרות עולמית ויקבלו ההזדמנות לזכות בפרסים ולקבל הכרה בינלאומית.

Game Exchange  היא תוכנית הנתמכת על ידי יוזמת סטיבנס, שבחסות משרד החוץ האמריקאי, במימון הניתן על ידי ממשלת ארה"ב, ומנוהלת על ידי מכון אספן. יוזמת סטיבנס נתמכת גם על ידי קרן משפחת בזוס וממשלות מרוקו ואיחוד האמירויות הערביות.

מאז 2004, Games for Change מכשירה יוצרים ויזמים מתעשיית המשחקים להניע שינוי בעולם, תוך שימוש במשחקי מחשב. באמצעות המשחקים הם עוזרים לאנשים מכל קצוות העולם ללמוד ולהוביל פיתוח קהילתי, ובכך הופכים את העולם למקום טוב יותר. G4C   פועלת בשיתוף עם חברות טכנולוגיה, גיימינג, עמותות, קרנות וסוכנויות ממשלתיות לניהול אירועים ברמה עולמית, מרכזי ארקאד, design challenges ותוכניות נוער. G4C תומכת בקהילה עולמית של מפתחי משחקים המובילה מגמה של שימוש במשחקים ככלי להתמודדות עם אתגרים שונים בעולם, החל מסכסוכים הומניטריים ועד משבר האקלים וחינוך.

יוזמת סטיבנס היא המובילה הבינלאומית בתחום ה- Virtual Exchange, היא מפגישה בין צעירים ממקומות מגוונים ומקדמת שיתופי פעולה וחיבורים באמצעות טכנולוגיה יומיומית. באמצעות 86 המענקים שלה, היא צפויה להרחיבאת טווח ההגעה שלה עד קיץ 2023 לכמעט 75,000 צעירים ב -17 מדינות במזרח התיכון ובשטחים הפלסטיניים, וב -47 מדינות אמריקאיות.

התכנית לתואר השני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר מציעה מסגרת ייחודית ובלעדית בישראל, המאפשרת תואר מוסמך בלימודים אקדמיים של משחקים דיגיטליים. הלימודים מעניקים השכלה נרחבת בתחומי העיצוב והפיתוח של משחקים דיגיטליים מתוך הבנה כי הכשרה בינתחומית בהנדסה ועיצוב, בדגש על חשיבה מחקרית, תקנה לבוגרי התואר יתרון רב בפעילות עתידית בתעשייה. 

מעוניינים להירשם לתואר השני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים? מלאו את הטופס ואחד מיועצי הלימודים שלנו יחזרו אלייך עם פרטים:

~~

  • הנני מסכים/ה כי הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך משלוח מידע ודברי פרסומת באמצעות הודעה אלקטרונית או SMS. ידוע לי כי באפשרותי להודיע בכל עת על סירובי לקבלת תכנים, דרך כלל או מסוג מסוים, באמצעות משלוח הודעת דואר אלקטרוני לכתובת moked@shenkar.ac.il.
בודק...