שגב כספי זכה בפרס בינלאומי יוקרתי על פרויקט הגמר שלו

חדשות ואירועים

שגב כספי זכה בפרס בינלאומי יוקרתי על פרויקט הגמר שלו

שגב כספי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, זכה בפרס Best of Workspace בתחרות הבינלאומית Green product Award, על פרויקט הגמר שלו "יערנים רובטיים" משנת 2021.

Green product Award, המתקיימת מדי שנה, מעניקה פרסים לפרויקטי אדריכלות ועיצוב עם השפעה סביבתית גדולה שנעשו בידי מעצבים צעירים.  

לתחרות ניגשו כ-1,500 מתמודדים מ-56 מדינות, והיא מתקיימת בשיתוף קרן איקאה. טקס חלוקת הפרסים נערך במינכן ושגב הועלה לקבל את הפרס דרך הזום.

על הפרויקט: לפי נתונים של האו"ם יערות הם ביתם של יותר מ-80% מכלל מיני בעלי החיים והצמחים הארציים.

עם התפתחות העולם המודרני והגידול של האוכלוסייה העולמית, שימור היערות נפגע והם נכרתים ונהרסים לטובת צרכיהם של בני האדם. היערות והנוף הפראי משמשים ריאה ירוקה לכדור הארץ ומסייעים לאחסון ופירוק הפחמן הדו חמצני העודף בו.

הפרויקט מתייחס  לשלושה מתוך 17 ידעי הקיימות של האו''ם -קידום תיעוש בר קיימא וטיפוח חדשנות, ביצוע פעולות למאבק בשינויי האקלים והשפעותיו, ניהול יערות בר קיימא ועצירת אובדן המגוון הביולוגי.

במסגרת הפרויקט, שמבקש לעורר דיון ציבורי בבעיית ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספרה ובחשיבות של שיקום היערות בעולם, פותחה סדרה של יערנים רובוטיים האחראים לייעור מחדש ולניהול של יער בר קיימא. לכל רובוט תפקיד מוגדר בניהול ובשימור של היער.

התפקידים והשפה הצורנית נגזרו מתהליך לימוד ארוך של פעולות יערנות נפוצות ומניסיון להבין לעומק את צורכי היערות בעולם. היערנים הרובוטיים פועלים במערכים משתנים על פי צורכי היער. הם יכולים לתפקד גם כיחידות נפרדות וגם בקבוצות עבודה. כוחו החזותי והקונספטואלי של הפרויקט נובע מחיבור היברידי של שני עולמות הנתפסים כמנוגדים זה לזה – טבע וטכנולוגיה – לפתרון אפשרי לבעיה בוערת. 

שלושת היערנים הרובוטיים שפותחו מוצגים באמצעות שרטוטים, הדמיות מחשב ודגמים:

צ'אנק – אחראי על פעולות הניסור, הדילול והכיסוח של עצים וצמחייה.

דיקסון – אחראי על שתילה וייעור מחדש של שתילים וייחורים.

ריקו – אחראי על איסוף, ניטור וניתוח של מידע מן היער.

בודק...